ribes, taga, ribes

June 13, 2021
June 2021

near Ribes Altes, Catalunya (España)

sortim de ribes direccio bruguera per carretera, just passat el trencant del camp de futbol a ma esquerre, hi ha una pista emporlanada, que agafem, es converteix al cap de poc en pista de terra, en constant pujada anirem a parar al cim del taga, nomes cal seguir panells indicatius d'itinerannia, al cap d'una estona, trobem una senyal de color verd, que indica ruta bicicletes vall de ribes a l'esquerre, l'agafem, passem el pastor que hi ha just a tocar i resseguim el cami que s'intueix enmig de l'herba, no esta gaire frissat, travessem un llarg prat d'herba, i hem d'anar a parar a una pista que puja de pardines, l'agafem a ma esquerre per seguir pujant, ja no deixarem aquesta pista fins arribar dalt de tot de la portella d'ogassa, d'alla al cim del taga, cadascu com pugui, jo he fet els primers 400 m aprox. sobre la bici fins arribar a un tram de pedres on he seguit a peu ja fins al cim.... la baixada ha set fins a coll de jou, desfem pista direccio bruguera, i en un revolt mooooolt tancat a esquerre, marxem a ma dreta per un petit sender que hi ha a ma dreta, passant per un abeurador de vaques, passem entre mig de pins i anem a buscar un pastor que hem de creuar, llavors agafem el cami mes frisat i ja no el deixem fins enllaçar tot baixant, el cami que al mati he fet de pujada......
cal destacar que en dies assoleiats, fins a mig cami hi ha ombra, pero despres, desapareixen els arbres i no hi ha cap punt on trobar aigua......