Photo ofRibes de Freser-Collada de Meianell-Tregura-Vilallonga de Ter-Collada Verda-Pardines-Ribes Photo ofRibes de Freser-Collada de Meianell-Tregura-Vilallonga de Ter-Collada Verda-Pardines-Ribes Photo ofRibes de Freser-Collada de Meianell-Tregura-Vilallonga de Ter-Collada Verda-Pardines-Ribes

Very difficult
May 13, 2012
May 2012

•   4.6 4 Reviews

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Passarem per:
Ribes de Freser, Ventaiola, Collada de Meianell, Refugi de Tregurà, Collet de la Gralla, Tregurà de Dalt, Tregurà de Baix, Vilallonga de Ter, La Roca, Abella, Pla de Satlla, Collada Verda, Pardines, Ribes de Freser.

IBP índex: 159
El temps és amb les parades descomptades.

Sortim de Ribes de Freser en direcció a Ventaiola, tot pujant anem a buscar el camí formigonat que ve de Ribesaltes, anem guanyant alçada ràpidament, les vistes també milloren ràpidament, al trencall del Serrat deixem el formigó per anar pujant pel camí, tot gaudint de les vistes privilegiades cap a la Serra de Cavallera i el Taga (2039 m.)el seu punt culminant.

El camí va pujant sempre, en direcció a Tregurà, es bo tot i tenir algun tros pedregós,a mesura que anem pujant, deixem uns cinc-cents metres sota nostre Pardines, arribem a una corba forta deixant a la dreta el Puig de Mont-roig (1991m.) i arribem al Coll de Meianell on acaba la continuada pujada.

Marxem per la pista que al principi va planejant i ens porta a passar per sota el Puig Cerverís (2206 m.) arribem al Refugi de Tregurà per sota del Balandrau (2584,5 m.) pujant lleugerament anem rodant per sobre dels 2000 metres i arribem al Collet de la Gralla, per sota del Castell dels Moros.

Comença la baixada , amb un terreny pedregós que ens deixarà vibrats del tot, arribem a Tregurà de Dalt, ara ja per asfalt seguim baixant passant Tregurà de Baix i acabem la forta baixada al creuar el Ter, per la carretera que va a Camprodon passem Vilallonga de Ter i agafem el trencall que puja a La Roca.

Pugem per la carretera asfaltada cap a la Roca i amb pendent sostinguda arribem a Abella, creuem el poble per unes fortes rampes formigonades i ja a les afores comencem a pujar per una pista pedregosa i fort pendent, les pujades seguiran uns tres quilometres més,i haurem passat algun tirapits que Déu n’hi do.

Seguim per un camí més planer fins arribar al Pla de Satlla, un ultima pujada ens porta a la Collada Verda, marxem planejant al inici però aviat la cosa s’emprenya i unes fortes rampes de baixada, amb trams molt pedregosos ens porten a Pardines d’on per la carretera asfaltada baixarem ràpidament a Ribes de Freser.

Ventaiola

Pardines

• Photo of totof
    totof Sep 5, 2013

Genciana o gençana (Gentiana) és un gènere de plantes amb flor de la família de les gencianàcies. És un gènere cosmopolita dins les regions muntanyoses del món.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/ribes-de-freser-collada-de-meianell-tregura-vilallonga-de-ter-collada-verda-pardines-ribes-2832997/photo-1148877

• Photo of OLacorte
    OLacorte May 22, 2014

Jo vaig fer-la en sentit contrari. Recordo molt dura la pujada a la Collada Verda des de Pardines. Alguns trams puntuals a peu, empentant la bicicleta.

• Photo of kaskarujo
    kaskarujo Aug 16, 2018

Paisatgísticament una ruta molt maca. No té cap mena de dificultad tècnica, és de bon fer i es pot segui amb facilitat. El més dur son les rampes que hi ha a la segona pujada de la ruta, des de La Roca.

• Photo of COMAJM
    COMAJM Jun 5, 2019

Espectacular paisaje, caminos muy transitables excepto el tramo que va de Pardinas a la "collada verde ".

• alxer Aug 10, 2020

La ruta molt xula. 2 parts força diferenciades. La primera part que puja fins al coll de Meianell, i baixa fins a Vilallonga i continua fins a Abella molt xula i assequible. La pujada desde Abella fins la Collada Verda bastant dura, amb moments d'empenyer la bici. I la baixada fins a Pardines encara mes pronunciada i tècnica. Pero val molt la pena. Gràcies per la ruta!