Reus-Constantí-'Super Corriols del Tarragonès' (jsuller)-Tarragona-Reus

Photo ofReus-Constantí-'Super Corriols del Tarragonès' (jsuller)-Tarragona-Reus Photo ofReus-Constantí-'Super Corriols del Tarragonès' (jsuller)-Tarragona-Reus Photo ofReus-Constantí-'Super Corriols del Tarragonès' (jsuller)-Tarragona-Reus

November 16, 2014
November 2014

near Reus, Catalunya (España)

Com avui no m'apetia massa sortir a fer "el de sempre" (bé, de darrerament, pq fa un any no ho feia pas...), m'he buscat una alternativa diferent i més divertida per una zona que ja vaig coneguent bastant.

El que ha sortit és una ruta molt entretinguda i "enganyosa", ja que si bé els valors semblen modests pel que fa al desnivell positiu i a més l'IBP diu que hi ha "molta carretera"... la veritat que he arribat més cansat que algun dels darrers dies que he fet 70 i escaig km amb 1.700+ o 2.000+...(tb. és veritat que no he parat una hora a esmorzar...).

I això és degut a que la part principal de la ruta s'ha centrat en mirar de seguir la ruta dels super corriols del tarragonès del "crack enciclopèdic del btt" jsuller. (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2612552). I pels corriols, no ho sembla, però sempre estàs "treballant", no hi ha pausa, i treballen més parts del cos que en altres rutes no fas anar tant, sobretot el tronc superior. Així mateix, tb. és un esforç més explosiu, aixecan-te del seient tot sovint per superar arrels i roques en pujadeta, etc.

Val a dir que avui me n'he sortit bastant bé en el seguiment del track, encara que el meu gps no va massa bé per a fer seguiment de rutes "revirades", i menys quan li dona el Sol de cara... Això i també que molts cops quan arribis a un creuament veus 2 corriols que "qualsevol dels dos pot ser", toca posar peu a terra i torna a arrencar. De tota manera, com que hi havia 4 o 5 errors d'algun centenar de m., he netejat el track i els he tret.

Coses a dir de la ruta:

1. Igual és més per l'estiu que per l'hivern, en el sentit que en creuar el Francolí, et mulles els peu sí o sí. (ni que no facis peu -algun cop ho he aconseguit-, mullar-te et mulles). Com ja ho sabia, portava mitjons de recanvi (molt aconsellable en aquest temps i més endavant, imprescindible). Tb. dic això de l'estiu pq hi ha moltes estones que vas totalment sota els arbres del bosc.

**** NOTA: Si no us voleu mullar els peus, a posteriori he recordat que algun cop m'havíen parlat d'un pas de pedres al Francolí. I, efectivament, hi és, sota el pont de l'A7, a uns 2 km avall d'on jo creuo. Un tomb de 4 km per les lleres del Francolí serà una bona alternativa a l'hivern, segur. Aquí el podeu veure, en aquest excel.lent blog https://biketirant.wordpress.com/?s=pedres+francol%C3%AD (i al WIkiloc, aquí http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6584839)

2. A l'Ardenya he agafat aigua. Més endavant ja no he vist cap font (bé, sí que es passa per més pobles, com Renau, els Pallaresos, l'Argilaga... només era qüestió de buscar-ne, tanmaeix no m'ha fet falta) Però s'aconsella agafar-ne allí si es va just pq. fins a Renau, com no se n'agafi directament del Gaià, crec que no n'hi ha més.)

3. Es una ruta 99`9% ciclable. Són corriols, no trialeres. Això sí, és un terreny on hi alguna pedra que altra una mica gran (normalment "agafades" al terra). Només hi ha algun pas no ciclabe(un roc al corriol cap a Renau, un esglaó cap als Pallaressos, que baixar-se es pot baixar, però per si un cas...)

4. El tram dels corriols és bastant trencacames... Val a dir que si bé avui els m. de desnivell de l'IBP surten baixos (tant o més que els del Wikiloc), el GPS em marcava 1580+ a l'arribar a casa. Sigui com sigui, xoca als que estem acostumats al terreny de per aquí, que fas 1000+ ràpidament però pq puges d'un cop a Prades o al Puigcerver, etc. Avui, en canvi, no he estat més amunt de 180 m. sobre el nivell del mar....

5. El "pobre" Riu Gaià, que he creuat sota la presa del pantà, es passa bé a gual i no et mulles gens els peus... No sé si a això li diuen "cabal ecològic"... però així està.

6. La tornada des de Tarragona se m'ha fet pesada pel fort vent de cara, alhora que avorrida... He volgut seguir tot el track dels supercorriols i arribar a Sant Pere i Sant Pau, a més que no volia tornar a mullar-me els peus. Tanmateix, probablement hauria pagat la pena haver tirat cap al Pont del Diable i tornar a passar a gual el Francolí, com altres cops.

7. Està clar que si et saps la ruta o l'has fet algun cop o portes un gps més "ciclista" que el meu (Garmin Oregon 550), es pot fer mès ràpid, pq com ja dic, l'Ibp Índex no reflexa ni de lluny totes les parades curtíssimes (però que trenquen el ritme) fetes per a mirar el track...

8. De tota manera, torno a avisar, malgrat l'IBP 87 que marca l'IbpIndex, m'ha resultat tant o més dura que altres dies em surt l'IBP a cent i escaig.

9. En conclusió: Ruta molt guapa, entretinguda i recomanable 100% per a gaudir-la amb temps i una certa calma (per a no passar-se massa cops en els múltiples creuaments dins el bosc).

DADES IBP

Track : Track_16-NOV-14 015120 PM.gpx

DIFICULTAD DE LA RUTA

Puntuación
IBP = 87 BYC

Penalización condiciones del trayecto: 56 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)

Distancia total: 89.955 Km mi / ft ?
Distancia analizada: 89.955 Km

trémens!! :P

• Photo of isixtr
    isixtr Jan 31, 2019

hola Flonjall,un saludo desde els Pallaresos!,esta mañana me descargue tu track,esta genial,una cosilla en el km 30 mas o menos hay un camino cortado por una ampliación del campo de golf,el track gira a la izquierda,hay que subir a la derecha hasta pasar el Mas del Sordé (La Cúpula) y a 50 metros del mas coger un camino ancho en bajada a la izquierda que empalma sin problemas tu track,mas que nada por si volveis algún dia ,espero que si!muchas gracias he disfrutado mucho !!

• Photo of flonjall
    flonjall Jan 31, 2019

Michas gracias!
    Pq en esa zona una vez o dos (hace uno obdis dos años) ya nos encontramos con lo que dices (siguiendo otro track de jsuller) y nos costo un poco pasar.
    Tendré en cuenta tus indicaciones.
    Celebro que te hata gustado. Y te recomiendo la que hicimos hace poco (Torredembarra extrem, adaptada)y que desayunamis muy bien en tu pueblo.

Salut!!

• Photo of flonjall
  • Photo of isixtr
    isixtr Jan 31, 2019

Ah pues en breve la seguiré,esta zona es mi jardín,jeje pero me encanta seguir tracks Porque siempre me aportan caminos en sentido que nunca hago y variantes nuevas,saludos!!