Rajeoon To Dasht Larneh راجعون به دشت لارنه

Photo ofRajeoon To Dasht Larneh راجعون به دشت لارنه Photo ofRajeoon To Dasht Larneh راجعون به دشت لارنه Photo ofRajeoon To Dasht Larneh راجعون به دشت لارنه

November 26, 2016
November 2016

•   3.3 1 review

near Rāj‘ūn, Gīlān (Iran)

جمعه ۱۴ آبان ساعت ۶ صبح با ماشین از قزوین به سمت رستم آباد حرکت می کنیم. پس از شهرهای منجیل و رودبار در خروجی توتکابن از آزادراه خارج می شویم و با پشت سر گذاشتن توتکابن، سندس و دشته ویل مسیرمان را به سمت روستای راجعون تغییر میدهیم. روستای راجعون شروع مسیر رکابزنی نیم روزه ما به سمت دشت لارنه میباشد. مسیر تا دشت لارنه تماما به شکل سربالایی است. در بعضی قسمتهای مسیر بخصوص در اوایل آن خیلی سنگلاخی است که رکابزدن را مشکل میکند. رکابزنی در مسیر خاکی با مناظر رنگارنگ پاییزی واقعا لذت بخش است. با رکاب زدن حدود 7 کیلومتر مسیر سربالایی به دشت زیبای لارنه میرسیم و بعد از خوردن صبحانه چرخی در دشت میزنیم و قمقمه ها را از آب چشمه پر میکنیم. در سر چشمه با روباهی زیبا روبرو میشویم. روباه کمی با تعجب به ما نگاه میکند و سریع در بین درختان ناپدید میشود. بعد کمی توقف، مسیر برگشت را در پیش می گیریم و از دوچرخه سواری در مسیر سرپایینی و زیبای پاییزی لذت میبریم. در راه برگشت در روستای راجعون توقف نمیکنیم و مسیر را با دوچرخه تا توتکابن و سپس رستم آباد ادامه میدهیم و از رستم آباد با ماشین به قزوین برمیگردبم