Raid 2 Catalognes

one day 3 hours 26 minutes
February 21, 2024
August 2021

near Barri d'Avall, Occitanie (France)

El Raid 2 Catalognes és una iniciativa del Centre VTT Haut Vallespir Sud Canigó (Haut Vallespir – Catalogne Nord – France) i del Centre BTT Salines Bassegoda (Alt Empordà – Catalunya – Espagne).
Són uns 91 km i 3.180 m de desnivell positiu. La tendència és pujar per pista i baixar per corriols més o menys tècnics. La pujada al coll de Perilló és per pista amb molt pendent i pedra solta. Del coll de Perilló al coll de la Dona Morta hi ha un sender amb trams a peu amb fort pendent. A la baixada a Maçanet de Cabrenys hi ha un parell de rutes negres i vermelles que no s'han aprofitat.
Podeu trobar informació detallada a França i a Catalunya. Es pot fer en dos dies i sortir de Maçanet o d'Arles sur Tech. El track és el que vam seguir l'agost del 2021 i a l'abril de 2024 amb Occitanos és pràcticament fidel a l'original. Només hi ha dos petits canvis: a) Baixant cap a Amélie no vam passar per Montalbà: s'ha d'agafar un corriol a la dreta què no vam veure. El dia que vam tornar amb Occitanos abril 2024, vam passar per aquesta variant amb molt de sender i trialera, apta per ciclistes tècnics, però lenta (la considerem una variant: variant Montalbà); b) La primera part de la baixada des de Coustouges la vam fer per la carretera en lloc d'embolicar-nos com proposa la versió original.
Observacions. El bucle de Can Noell, és això un bucle, però els corriols són molt interessants i es passa per la masia fortificada de Cremadells. La trialera que baixa a Saint Laurent de Cerdans en lloc de baixar directes a Coustouges és pot evitar: després del mas de la Nantilla i de la borna 545 es pot seguir recte fins al poble de Coustouges (variant Coustuges). És recomanable fer-la en dos dies. Per exemple, Maçanet de Cabrenys - Arles sur Tech/ Amèlie les Bains i el segon dia tornar a Maçanet.
Òbviament, hi ha molts punts de coincidència amb tracks per la zona originaris nostres com la transpirinenca Crêtes et Vallées (etapa Amélie les Banys - Les Illes), les transfrontereres per l'Alt Empordà i el Vallespir (com L’Alt Vallespir des de Maçanet de Cabrenys i com Maçanet de Cabrenys – Céret – Amélie les Bains – Maçanet i la seva variant) i rutes per l'Alt Empordà.