قزوین نیاق سرپل انبوه

May 25, 2020
May 2020

near Nīāq, Qazvīn (Iran)

روز دوم را علیرغم دیر خوابیدن زوداز خواب بیدارشدیم وجمع وجورشدنمان کمی طول کشید واین باعث شد که ساعت ۸:۳۰ حرکتمان را با تاخیرشروع کنیم درابتدا سرازیری وسپس سربالایی ها پشت سرهم تا روستای الولک ، تا اینجای کار ۱۳ کیلومتر سربالایی را طی کرده بودیم اماقرارگیری این روستا در دامنه کوه سلطان ویس و وجود باغستان بزرگ در قسمت ابتدایی روستا باعث ایجاد مناظری زیبا و چشم‌نواز شده بودومشخص بود که مردم منطقه از راه کشاورزی وباغات امرامعاش میکنند ، درختان گیلاس ، البالو، سیب ،زردالووبادام ، گردوگواه براین ادعا بود. به مسیرمان ادامه دادیم تا به نقطه اوج رسیدیم وازانجا سرپایینی شروع شد ومناظرزیبا مثل یک تابلو نقاشی بود ودرانتهای شیب به روستای خسرود رسیدیم ،کمی استراحت درروستای دستجردسفلی وخوردن بستنی ، جاده مستقیم مارا بطرف رودخانه زیبای شاهرود میبردومسیردست راست بطرف رازمیان ،فضای سبز اطرافمان ازخستگیمان میکاست وسرانجام صدای مهیب رودخانه شاهرودنویدرسیدن به مزرعه اناررا میداد وپس ازکمی استراحت کمپ مان رادرکناررودخانه شاهرود برقرارکردیم ،شروع به اشپزی کردیم ، پلو وخورشت گوشت شام مان بود جای همه خالی