قبل گناباد به خضری دشت بیاض

December 13, 2020
December 2020

near ‘Omrānī, Razavi Khorasan (Iran)

قبل گناباد به خضری دشت بیاض
روز چهارم ، ما مجبور بودیم صبح زود از خواب بیدار شویم تا به ریوش که در ۱۰۹ کیلومتری کاشمر بود برسیم وهفت صبح حرکت کردیم
با‌د سردی میوزید ورطوبت هوا به کاهش دما کمک میکرد وطوری شده بود که دمای احساسی به زیر صفر رسیده بود واین مانعی برای ما نبود
وپس از طی مسافتی با عشق به شهرعشق اباد رسیدیم ولی عشقی دران ندیدیم
اما عشق را در روستای رییسی دیدیم ، پیرمرد با ان لهجه شیرینش تعارف میکرد که روی نیمکت بشینیم وما هم از خداخواسته نشستیم
ووقتی دید ما میخواهیم صبحانه بخوریم گفت برویم به خانه اش وما هم کرونا را بهانه نرفتنمان کردیم
وسپس دوباره حرکت کردیم وارام ارام افتاب بی رمق جای خودرا به بادسرد میداد
ابرها لحظه به لحظه متراکمتر میشد وهرلحظه به سرعت باد هم افزوده تر ومتاسفانه این وضعیت تا دوساعت ادامه داشت وبه سختی مسیر میافزود
وسرانجام به روستای عطاییه رسیدیم وابر متراکم گاهی اوقات کوه را به اغوش میگرفت ودیگر کوه را اسیر خود کرده بود وچاره ایی نبود جزع ماندن در همین روستا
به علت بارش برف در روستای عطاییه وپیش بینی برف در گردنه ریوش با ماشین به کاشمر امدیم ودر خانه معلم کاشمر مستقر شدیم وفردا بطرف گناباد حرکت میکنیم