Pyrenées 2000-Llac de la Bullosa-Pyrenées 2000

Photo ofPyrenées 2000-Llac de la Bullosa-Pyrenées 2000 Photo ofPyrenées 2000-Llac de la Bullosa-Pyrenées 2000 Photo ofPyrenées 2000-Llac de la Bullosa-Pyrenées 2000

August 28, 2015
August 2015

near Pyrenees 2000, Région Languedoc-Roussillon (France)

Sortim de Pyrenées 2000 per la pista blava recte amunt fins a l'arcament del Col de Pam i seguim ja fent la ruta 37 VTT en sentit invers passant pel telecadira de la Gallinera i culminem a la cota 2231 al Roc de la Calme. Aquí, obligatiri pujar a la roca, respirar fons i gaudir d'unes vistes exepcionals sobre la Cerdanya francesa. Llavors comença la diversió, la baixada en picat cap al llac de la Bullosa. Prenem una pista que es va creuant per sota el traçat del tele-cadira, des d'on ja apareix davant els nostres ulls, majestuós, el llac. Té un gran pendent, però si fem servir els frens i vigilem amb els trenca-aigües no té perill. Arribem finalment a l'inici de la ruta de senderisme cap als estanys i el llac. Recomano desviar-se a la dreta un moment per visitar l'estany natural de la Pradella, d'una bellesa brutal. Seguim amunt per la pista cap al llac, ascendint lenta però constantment per l'ampla i suau vall envoltats d'excuriosnistes, famílies, cavalls salvatges i vaques pasturant en un prat deliciós.
Arribem al llac. A partir d'aquí ja no disposem malauradament de camins ciclables, així que com que no som amants de carregar la bisi a coll, decidim baixar pel dret per la carretera fins enllaçar amb la ruta 30 VTT, que ens durà de tornada amb un tram final per la 37. En pocs quilòmetresi poc temps, hem recorregut un desnivell i un paisatge inceïble. No en va a la zona se li diu El Petit Canadà Català...