Puigcerdà - Girona

Very difficult
August 27, 2012
August 2012

near Enveitg, Languedoc-Roussillon (France)

Sortint de Puigcerdà i arribant fins a Alp per la pista que segueix la carretera.
A Alp agafo la carretera que puja cap a la Masella i en 1-2km surt una pista ampla a l'esquerra en un revolt. Segueixo aquesta pista, que està marcada amb la numeració 744. Cal anar seguint tota l'estona la mateixa pista. S'arriba a una mena de refugi on hi ha un encreuament. En aquest punt agafo la pista que va cap a l'esquerra, i que no té cap indicació, però al cap d'una estona torna a aparèixer la numeració 744. Seguint la pista s'acaba arribant a la carretera que va a la Masella, ja pràcticament a l'alçada de Supermolina.
Des de Supermolina fins a Ripoll no havia mirat la ruta a seguir, així que començo per carretera fins que arribo al trencant que baixa cap a Toses. En aquest trencant hi ha una indicació del camí que baixa fins a Toses, 1h20' a peu. Aquí em confonc inicialment, però no té pèrdua, cal baixar directament per la vall que està ben bé al costat de la carretera que va cap a Toses. hi ha moltes branques al mig del camí i al principi no està massa bé, però la veritat és que es va fent força bé i és ciclable. El camí arriba fins a l'entrada de Toses, des d'on ja agafo carretera fins a Planès, Ribes de Freser i Ripoll (potser hi ha alguna alternativa, però no ho he mirat).
A Ripoll agafo la ruta del Ter perquè vull arribar fins a Sant Pau de Segúries. És un carril bici asfaltat. Se segueix bé, però passat Sant Joan de les Abadeses falten indicacions, que algú s'ha emportat, i em perdo una mica .. acabo d'arribar a Sant Pau de S. per la carretera.
De Sant Pau de Segúries agafo la carretera que porta al Coll de Capsacosta i abans d'arribar-hi prenc una indicació que baixa a l'esquerra. Des d'aquí surt una pista que s'endinsa dins de la vall, per la que es va baixant fins arribar al nucli de Llongarriu. En aquest punt agafo el primer trencant a la dreta passant pel mig d'una granja, on cal obrir les cintes electrificades. Passada la granja, s'entra en una pista en mal estat de la que de seguida cal prendre un trencant a l'esquerra que va cap avall. Se segueix tot recte fins que s'arriba a un petit prat al costat d'un rierol, on cal seguir el corriol que es dibuixa i que se'n va cap a l'esquerra, i de seguida que se surt del prat cal creuar la riera, a la dreta, pel corriol que hi ha. A partir d'aquí es va seguint un corriol que arriba fins a una pista principal. A la pista cal anar cap a la dreta, seguint tot recte fins que es troba una bifurcació, on s'ha de tirar cap avall, a l'esquerra. I des d'aquest punt fins a La Canya ja no té pèrdua.
Una vegada a Olot, seguint la carretera, prenc l'itinerari número 3, que surt paral·lel a la carretera que va cap a Santa Pau, per endinsar-me a la Fageda d'en Jordà, direcció cap a Can Xel. Des de Can Xel cal seguir cap a l'església de Sant Miquel Sacot, des d'on cal prendre el camí que porta cap al Volcà de Santa Margarida i anar a seguint després les indicacions del volcà de la Fontpobra per aquesta banda. Des d'aquí anar seguint la pista fins arribar al Coll de Sarreia, on hi ha una gran pedra al davant. En aquest punt s'agafa el corriol de l'esquerra, marcat en color groc, que primer ens fa pujar al damunt d'aquest gran roc i ens endinsa al bosc. Anem seguint el camí principal que anem trobant, sense desviar-nos, fins que arribem a una tanca, que la passem, i seguim tot recte, encara que trobem desviacions a les dues bandes, fins que arribem a un encreuament on sembla veure's un prat a l'esquerra. Hi anem i ens trobem enmig del cràter del volcà de la Conagra. Tornem cap a la pista que ens ha fet entrar al volcà i la seguim tota recte. Baixant per aquí ens anirem trobant tota una colla de cràters que anirem creuant pel mig, la zona de les Medes. És una zona impressionant!! Al final d'aquests prats agafem la pista que ens trobem al final i l'anem seguint, passant pel Serrat Llarg i fins al Collet Salarca, on trobem un trencant a l'esquerra que ens portarà fins a Sant Aniol de Finestres (compte perquè en aquest punt vam estar buscant un corriol que finalment no vam trobar i en el track es veu que ens desviem per un altre cantó, però després tornem al mateix lloc). Una vegada a Sant Aniol, anem a buscar el camí del Llémena, que es una pista que va resseguint el riu Llémena fins a Sant Gregori. Per això, però, cal fer carretera fins a Sant Esteve de Llémena, que és on comença aquest camí.