Puigcerdà - Bolvir - Ger - Guils Fontanera - Puigcerdà (Etapa 1 CBR del 2022)

Photo ofPuigcerdà - Bolvir - Ger - Guils Fontanera - Puigcerdà (Etapa 1 CBR del 2022) Photo ofPuigcerdà - Bolvir - Ger - Guils Fontanera - Puigcerdà (Etapa 1 CBR del 2022) Photo ofPuigcerdà - Bolvir - Ger - Guils Fontanera - Puigcerdà (Etapa 1 CBR del 2022)

2067
October 27, 2023
October 2023

near Puigcerdà, Catalunya (España)

Bona volta per la Cerdanya. De vegades costa agafar el cotxe i sortir del Berguedà per anar amb bici, ja que la nostra comarca és difícil de superar en quan a rutes de pura BTT. Però la Cerdanya la tenim a tocar i també és un terreny excepcional per trobar-hi de tot. Per tant som-hi!! Decideixo buscar els recorreguts de la Catalunya Bike Race per conèixer camins i pistes noves pels voltants de Puigcerdà. Em decanto per l'etapa 1 de l'any passat, veig que entre Puigcerdà i Ger hi ha tot un entrellat de camins que no els conec.

La ruta és durilla, realment la pujada fins a Guils Fontanera et deixa fregidot, però valen molt la pena les vistes i el terreny que combina pistes molt secundàries i corriols. És un recorregut molt divertit! La volta és circular i passa per:

- Ermita Sant Martí d´Aravó (1.4 km)
- Pont dels Llosers (8.5 km)
- Font del Puet (17.9 km)
- El Coforn (20.0 km)
- Refugi de Cabanella (25.0 km)
- Font de l'Ase (26.6 km)
- Església de Sant Fruitós d'Iravals (34.4 km)

Posem difícil pel fort desnivell a superar (també per corriol de pujada). Hem d'anar a peu a un parell de punts baixant del GR que ens porta cap a la Tour de Carol i Iravals. Hem de tornar-hi a la Cerdanya i anar descobrint camins nous. A tocar de casa!