← Part of Collserola Oest

Puig Madrona, Rierada i uns quants senders #3D

Photo ofPuig Madrona, Rierada i uns quants senders #3D Photo ofPuig Madrona, Rierada i uns quants senders #3D Photo ofPuig Madrona, Rierada i uns quants senders #3D

April 22, 2018
April 2018

near Valldoreix, Catalunya (España)

3D de la Ruta!

(Mes fotos aqui)

He tornat a fer el Puig Madrona despres de molt de temps, i me n'adono de la baixa forma en la que estic i dels magnifics llocs que tenim per aquella zona per fer excursions.

El Puigmadrona es el cim mes occidental de Collserola, fita habitual de ciclistes de Sant Cugat i el Papiol. Arrencar per aqui m'ha servit per visitar uns quants clàssics de la zona, mentre passo per corriols que coneixia de fa anys. Inclus n'he descovert un per casualitat.

La excursio comença prop de la pista poliesportiva de Mas Gener. M'atanso al Puigmadrona fent una volta per uns corriols que voregen el Turó de Can Barba. La pujada la faig per la part de darrera. Es una pujada exigent perque en 3,5 km pujem uns 300 m de desnivell.

Després vaig a La Salut i al turó de la Pineda, des d'on comença un llarguíssim corriol (del km 6,6 al 9,1) que em du fins a les Escletxes del Papiol. Allà a prop prenc el camí de Ca n'Amigonet i el corriol que du a Can Planes, una masia que està en un dels entorns mes privilegiats de Collserola, a la Rierada.

Aleshores remunto la Rierada visitant el salt d'aigua i quan arribo a Can Castellví torno a pujar a la Serra de Can Julià, la que separa Sant Cugat de la Rierada. Decideixo descendre pel camí que du fins al Passeig de la Guineu de Valldoreix, però a mitja baixada descobreixo un corriol que no puc evitar d'indagar i que em torna a dur a la part de dalt de la Serra de Can Julià, adonant-me que aquest corriol es millor fer-lo de baixada. Me l'apunto mentalment per un altre cop.

Ara si, baixo cap a Vallodreix, un altre cop, i vaig a buscar la magnífica masia de Can Monmany per tornar al punt de partida per un camí de La Salut que han esfaltat. Feia potser 4 anys que no passava per allà.

Una volta molt aconsellable pels que no coneguin la zona.