Photo ofPratdip - M. Déu Roca - Mont-Roig - Vilanova d'Escornalbou - Riudecanyes - Castell d'Escornalbou - Coll de Guix - Pratdip. Photo ofPratdip - M. Déu Roca - Mont-Roig - Vilanova d'Escornalbou - Riudecanyes - Castell d'Escornalbou - Coll de Guix - Pratdip. Photo ofPratdip - M. Déu Roca - Mont-Roig - Vilanova d'Escornalbou - Riudecanyes - Castell d'Escornalbou - Coll de Guix - Pratdip.

December 10, 2023
December 2023

near Pratdip, Catalunya (España)

Ruta molt maca per la Serra de Llaberia i Puig pedregós però exigent.
En el Coll de Llena agafem pista, en principi cimentada i cuidada que després de vàries cruïlles esdevindrà pedregosa per acabar en el tram final, abans d'arribar al coll de Mas Ferrer, en una pujada curta però molt forta i trencada. Des de el coll ja poden veure el nostre primer objectiu, Mare de déu de la Roca, però abans haurem d'afrontar una curta baixada trialera per un camí fins a una cruïlla on segueix a la dreta una pista força en bon estat fins arribar a la carretera que puja a la Roca.
Aquest lloc gaudeix d'unes vistes excelents i amb el dia tant clar i ☀️ es una passada!
Baixem de la Roca fins a Mont-Roig del Camp per anar cap a Vilanova d'Escornalbou i Riudecanyes per diferents pistes.
Des de Riudecanyes començarem una pujada amb un tram curt de 15% pero que amb el bon estat del firme ens ajudarà a superar-ho.
En el km 3 arribem a un collet canviant de vessant i al poc ja vèiem a tocar el Castell. El tram final per arribar-hi serà la traca final amb unes rampes que van del 15 al 18% que com bons cicloturistes afrontarem amb il.lusió i entrega fins dalt del castell, tot i que el tram final està 'barrat" a les bicicletes.
Ara toca baixada fins la cruïlla de la cantera on farem una curta però forta pujada fins la mateixa, tornant a baixar fins la carretera T-322 que agafarem en pujada fins a desviar-nos per afrontar la darrera pujada del dia, el coll de Guix i baixar a Pratdip.