Postils - Bòfia de Boixadera - Aigua d'Ora

Photo ofPostils - Bòfia de Boixadera - Aigua d'Ora Photo ofPostils - Bòfia de Boixadera - Aigua d'Ora Photo ofPostils - Bòfia de Boixadera - Aigua d'Ora

May 6, 2018
May 2018

near Cardona, Catalunya (España)

Ruta amb BTT per fer en un matí. Sortida des de Cardona cap a Sorba remuntant l'Aigua d'Ora. A Sorba girem a la dreta i anem a buscar el Serrat del Moliner. Seguirem pujant suau fins a Sant Feliu de Lluelles. Continuarem fins a Postils, on la ruta es comença a fer més exigent fins arribar a una altitud de 1100 metres, a partir d'aquí baixarem i de seguida arribem a la Capella de Sant Jaume. Una mica més endavant ens desviem a l'esquerra per anar a trobar la bòfia de Boixadera. Una vegada hem visitat la cova baixarem fins a Sant Andreu de la Móra, on hi ha una gran pedra que s'aguanta en equilibri desafiant la llei de la gravetat. Continuem baixant fins a Sant Lleí on trobarem un monument dedicat al comte Guifré el Pilós, travessarem l'Aigua d'Ora per un petit pont i aquells que vulgueu podeu fer una petita parada al la Masia el Pujol. Recomano provar les butis i embotits. La tornada cap a Cardona la farem seguint la riera per carretera fins un trencall que ens tornarà a portar a Postils. A partir d'aquí baixarem fins el forn de l'Aigua d'Ora seguint la carena. Un cop arribats a la carretera anirem a buscar la pista de Sorba fins a Cardona. La dificultat tècnica de la ruta és baixa, però la dificultat física és moderada.

Capella Sant Jaume

Restaurada i molt solitaria. També dona nom a les coves.