Πλατανόραμα - Φαράγγι Σκάλας

February 7, 2021
February 2021

near Agios Charalampos, Central Macedonia (Greece)

Ποδηλαπεζοποδηλαπεζοποδηλασία, με πιο απλά λόγια τουρλού - τουρλού αχταρμά. Όχι δεν τρελάθηκα, έτσι νομίζω τουλάχιστον, και θα καταλάβετε τι εννοώ όταν περιγράψω το πως πραγματοποιήθηκε, αυτή η πάρα πολύ ωραία όπως εξελίχθηκε, εκδρομή. Παρκάραμε λοιπόν το αυτοκίνητο στο Πλατανόραμα, ένα πολύ ωραίο μέρος με ταβέρνα δίπλα στο ρέμα, και ακολουθώντας με τα ποδήλατα το δρόμο για Ζαγκλιβέρι φτάσαμε στη διασταύρωση που οδηγεί μέσω χωματόδρομου στο φαράγγι. Το φαράγγι μέχρι ενός σημείου είναι προσπελάσιμο από τα ποδήλατα και η διαδρομή από τις πιο ωραίες για ποδήλατο, ιδίως οι 5 φορές που διασχίζεις το ρέμα. Αφού λοιπόν δεν μπορούσαμε πλέον να συνεχίσουμε με τα ποδήλατα το γυρίσαμε στη πεζοπορία ώστε να δούμε όσο περισσότερο από το φαράγγι μπορούσαμε και δεν το μετανιώσαμε γιατί έχει κάποιες πολύ όμορφες εικόνες. Για να είμαι ειλικρινής αν δεν γλιστρούσαμε σε μια από τις πολλές φορές που χρειάστηκε να παρακάμψουμε ή και να περπατήσουμε σε βράχια που γλιστρούσαν άσχημα, με αποτέλεσμα τα πόδια να βυθιστούν πολύ περισσότερο από το ύψος που μας προστάτευαν τα αδιάβροχα μποτάκια και να γίνουμε μούσκεμα, πιστεύω ότι θα φτάναμε μέχρι το χωματόδρομο που είναι λίγο παραπάνω. Αλλά από τη στιγμή που βραχήκαμε και σκεπτόμενοι ότι λόγω covid έτσι κι αρρωστήσουμε θα βρούμε το μπελά μας, αποφασίσαμε να γυρίσουμε στα ποδήλατα κι από εκεί στο αυτοκίνητο όπου είχαμε στεγνά ρούχα και παπούτσια. Να σημειώσω ότι αν θέλετε να περάσετε το φαράγγι τα πράγματα θα ζορίσουν λίγο και δεν θα υπάρχει εμφανές μονοπάτι από κάποιο σημείο κι έπειτα. Αφού λοιπόν αλλάξαμε και είχαμε πολλές ώρες στη διάθεσή μας μέχρι τις 6μμ όπου έπρεπε να επιστρέψουμε στο μαντρί, covid και όχι μόνο γαρ, αποφασίσαμε να κάνουμε μια εξερεύνηση πέριξ του Πλατανοράματος και βρεθήκαμε σε έναν υπέροχο χωματόδρομο που πάει δίπλα από το ρέμα ώσπου ο δρόμος γίνεται μονοπάτι, κι έτσι για άλλη μια φορά αφήσαμε τα ποδήλατα ακολουθώντας το μονοπάτι, το οποίο από ότι αποδείχθηκε βγάζει στη πύλη του Φαραγγιού. Αφού μας λύθηκε κι αυτή η απορία επιστρέψαμε στα ποδήλατα για άλλη μια και τελευταία φορά.

Από εδώ και πέρα τα πράγματα ζορίζουν.

Μπορεί να ζορίζουν αλλά αποζημειώνουν από ότι βλέπετε.

Ο χωματόδρομος που οδηγεί από το Πλατανόραμα στη πύλη του φαραγγιού.

• Photo of Costa Flocas
    Costa Flocas Aug 29, 2021

Σάκη, στο "πήγαινε", ως το σημείο που έχεις την φωτό "Από εδώ και πέρα τα πράγματα ζορίζουν", να υποθέσω ότι φτάσατε με τα ποδήλατα, τα οποία κάπου εκεί τα αφήσατε/κλειδώσατε, και μετά συνεχίσατε με τα πόδια, σωστά? (Κάπως έτσι το γράφεις, ομολογώ, αλλά θέλω να σιγουρευτώ ότι ως το σημείο που ανέφερα (της φωτό), φτάσατε με τα ποδήλατα...)

• Photo of sakisg74
    sakisg74 Aug 29, 2021

Όχι τα ποδήλατα τα αφήνετε λίγο πιο μπροστά σε ένα μικρό κτίσμα μάλλον αντλιοστάσιο, μετά τη φωτογραφία τα πράγματα ζορίζουν γιατί θα πρέπει να περπατήσετε και πάνω σε βράχια, αν και αυτή την εποχή μπορεί να μην έχει καθόλου νερού και να είναι πολύ πιο εύκολα. Δεν υπάρχει μονοπάτι και θα πρέπει να αυτοσχεδιάσετε. Τέλος αν θέλετε να διασχίσετε όλο το φαράγγι τα πράγματα θα γίνουν πολύ δύσκολα εκτός κι αν είστε έμπειροι.