Photo ofPLA DE L´ESTANY - RUTA DEL TREN PINXU - De Sords al final de ruta a prop Serinyà i tornada Photo ofPLA DE L´ESTANY - RUTA DEL TREN PINXU - De Sords al final de ruta a prop Serinyà i tornada Photo ofPLA DE L´ESTANY - RUTA DEL TREN PINXU - De Sords al final de ruta a prop Serinyà i tornada

April 1, 2022
April 2022

near Cornellà del Terri, Catalunya (España)

La ruta del Tren Pinxu es una Via Verda que surt de Girona, pasa per Banyoles i continua fins una mica mes amunt de Serinyà, a un punt a tocar la C-66 on acaba la comarca del Pla de l´Estany. Son uns 37, 5 Kms anada, per el que si sortiem de Girona haguessim acabat fent uns 75 Kms, com que era una mica massa llarga per avui, hem decidit començar a Sords i no fer els primers 15 Kms de la ruta, que alhora son també potser els mes urbans i menys interesants.
A partir de Sords anem seguint mes o menys el Terri fins a Banyoles.
Hi ha un parell de punts on ens hem embolicat una miqueta ja que el track oficial de la ruta no esta del tot ben grabat i sobre el terreny potser faria falta algun indicador mes.
Sobretot al arribar a Mata , devant de Chocolates Torras , no cal atravessar la carretera, enganya perque al altre banda es veuen uns senyals de Via Verda, pero no son els que hem de seguir, nosaltres hem de seguir per la estreta acera i ficarnos a la dreta cap dins del Poligon Industrial per un carrer ample fins al final a trobar novament el costat del Terri.
A partir d´aqui es segueix molt be el carril bici i fins i tot dins Banyoles no es complicat.
Arribem al costat de l´Estany i el voragem per la banda dreta fins deixal enrere travesant la carretera C-150a. Ara ve un tram de pujada una mica mes fort, pero curt i arribem dalt del Pla de Martis, pasem per el costat de la Platja d´Espolla pero no ens hi aturem, ho farem a la tornada i continuem endevant per mitg de camps de cereal i colza que ara comença a estar ben groga. Al final del Pla de Martís tenim un tram de baixada i ens acostem al Fluvià. Arribem al costat de la Resclosa de Serinya, avui esta molt maca, hi baixa molta aigua.
Continuem endevant i al cap de poc travessem el Ser per una ample passera, ara tornem a tenir una miqueta de pujada i al cap de poc ja som al final de la Via a tocar la C-66.
Fem la tornada per el mateix cami, parem un moment a fer un cop d´ull a la Platja d´Espolla i trobem que no hi ha gens d´aigua malgrat els dies que portem de pluja aquestes setmanes pasades. Estaba tot molt sec i sembla que no ha plogut prou perque hi arribes l´aigua.
Ruta facil i paisatges molt macos.