Photo ofPinoso, mountainbike-tocht vanaf camping 'El Tranquilo' door N.P. Sierra del Carche naar de top 'La Madama' Photo ofPinoso, mountainbike-tocht vanaf camping 'El Tranquilo' door N.P. Sierra del Carche naar de top 'La Madama' Photo ofPinoso, mountainbike-tocht vanaf camping 'El Tranquilo' door N.P. Sierra del Carche naar de top 'La Madama'

February 14, 2021
February 2021

•   5 2 Reviews

near Casas de Ibáñez, Valencia (España)

Fraaie mountainbike-rit vanaf onze camping "El Tranquilo" in Pinoso door de vallei vol met bloeiende amandelbomen naar het natuurpark "Sierra del Carche". Hier klimmen we in 1 streep omhoog naar 1372 meter naar de top van "La Madama".

Om de foto's in een betere kwaliteit op computer of laptop te zien; klik dan op de pijltjes rechtsboven. De foto's openen dan in een groter veld en in een hogere resolutie.

Even buiten het dorp ligt de ruim opgezette camping "El Tranquilo". Grote staanplaatsen op grind, zwembad, barretje en restaurant en schoon sanitair. Prima verblijfplaats op het rurale Spaanse land. De camping ligt op 650 meter hoogte.

Hiervandaan rijden we door het glooiende landschap vol met amandelbomen die nu in bloei staan naar het begin van het natuurpark "Sierra del Carche" Door een poort rijden we over een mooie gravelweg bijna constant omhoog. Het doel; de refugio naast de antennes op de top van "La Madama" ligt op 1372 meter.
We klimmen in totaal 722 meter en dat merk je aan de temperatuur. Ondanks het zonnetje is het ijskoud met stevige wind op de top.

Langs diverse kruispunten die weer naar andere fraaie punten in het kleine park leiden, rijden we steeds verder omhoog waarbij de gravelweg langzamerhand ook wat ruwer wordt.
Het uitzicht onderweg wordt ook steeds mooier en in de diepte zien we de camping met daar weer achter het dorp Pinoso liggen.

Uiteindelijk bereiken we met een natte rug van de inspanning de top waar gelukkig een schuilhut staat om uit de wind even te rusten. We maken een paar uitzicht-foto's, drinken wat, trekken een windjack aan en laten een beetje lucht uit de banden lopen.
Helmpie weer op en we storten ons naar beneden. Voor het gevoel gaan we als een professionele Tour de France renner naar beneden, wat natuurlijk onzin is maar binnen no time staan we weer aan de poort van de camping.

Via de onderstaande link kun je eventueel een makkelijkere route bekijken en gebruiken die wat lager door het park loopt;

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

PictographCampsite Altitude 2,156 ft
Photo ofVertrek vanaf camping 'El Tranquilo' Photo ofVertrek vanaf camping 'El Tranquilo' Photo ofVertrek vanaf camping 'El Tranquilo'

Vertrek vanaf camping 'El Tranquilo'

PictographCar park Altitude 2,566 ft
Photo ofLangs de parkeerplaats het natuurpark Sierra del Carche in Photo ofLangs de parkeerplaats het natuurpark Sierra del Carche in Photo ofLangs de parkeerplaats het natuurpark Sierra del Carche in

Langs de parkeerplaats het natuurpark Sierra del Carche in

Photo ofEen eerste panorama op de vallei met de camping Photo ofEen eerste panorama op de vallei met de camping Photo ofEen eerste panorama op de vallei met de camping

Een eerste panorama op de vallei met de camping

Links aanhouden verder omhoog

Linksaf

Hoogste punt met de fiets

Photo ofRefugie met antennes op de echte top 'La Madama' Photo ofRefugie met antennes op de echte top 'La Madama' Photo ofRefugie met antennes op de echte top 'La Madama'

Refugie met antennes op de echte top 'La Madama'

• Photo of Mikewise
    Mikewise Feb 22, 2021

Respect Erick.. mooie klim naar de top en een fraaie technische afdaling.. en dat zonder mechanische ‘doping’ voor jou! Het was koud boven maar de moeite waard, gr Marian en Mike (nr. 26 verderop)

Wicky en Erick Feb 23, 2021

Hola buren van nr. 26. Dank voor jullie commentaar en beloning. Ook van jullie een prestatie om toch in de kou omhoog te rijden. Complimenten. Hartelijke groet, Wicky&Erick. nr. 22

• amoore1964 Mar 31, 2023

Excellent trail. Thanks to Wicky en Erick!

Wicky en Erick Mar 31, 2023

Hello amoore1964, thanks for the stars and comment. Enjoy your stay at the campsite in Pinoso.
    Regards from Wicky & Erick👋.