Péruwelz - Condé-sur-l'escaut

May 21, 2014
May 2014

near Péruwelz, Walloon (Belgique)

Leuke en aangename MTB tocht door de bosrijke streek van Péruwelz.
Start en parking aan het station van Péruwelz.
We gaan van start langs de Ravel 1 Ouest Escanafles - Mons. Daarna gaat het langs rustige fietspaden tot in Bernissart waarna wij vervolgens
Ravel L78 Blaton - Bernissart nemen om wat verder langs het oude kanaal Antoing - Pommeroeul de weg te vervolgen. Verderop gaat het dwars door het natuurgebied van Harchies (aanrader!) om dan terug via het oude en nooit gebruikte Canal de Condé Frankrijk binnen te rijden. Het hobbelige pad brengt u naar Condé-sur l'escaut waar we langs de oude vestingen die hier heel goed bewaard zijn het smalle pad volgen langs de onderkant. Een kleine hindernis in de vorm van een 5 meter hoge muur is makkelijk te passeren langs de zijkant. Via het Canal du Jard rijden we verder langs de mooie natuur hier in de streek. Via enkele rustige wegen en landwegen bereiken wij de Voie Verte des Gueules Noires (Ravel L92) die we blijven volgen tot het eindpunt in Péruwelz en de parking.

Een aanrader, deze tocht. Alleen geschikt voor MTB of VTT wegens de aard van sommige paden langs de kanalen.
75% onverhard.
25% rustige fietspaden of verharde wegen.

PictographRuins Altitude 69 ft

Hindernis

Een muur van de vestingen blokeert hier even je weg. Je kunt er over via een trap maar beter is het pad links voor de trap te nemen waar je iets verder de muur zonder problemen kunt passeren, welliswaar door je fiets even op te tillen