Photo ofPer la serra de Milany: Santa Maria de Besora-Vallfogona de Ripollès-Santa Magdalena de Cambrils-Castell de Milany Photo ofPer la serra de Milany: Santa Maria de Besora-Vallfogona de Ripollès-Santa Magdalena de Cambrils-Castell de Milany Photo ofPer la serra de Milany: Santa Maria de Besora-Vallfogona de Ripollès-Santa Magdalena de Cambrils-Castell de Milany

January 24, 2022
June 2021

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Ruta molt complerta que te de tot, paisatges bucòlics, pistes i camins de bon fer, corriol d'anar a peu una bona estona i molta solitut en bona part del recorregut. La ruta te una part lenta de corriol, entre Santa Magdalena de Cambrils i el castell de Milany, on tenim trams d'empènyer i alguna desgrimpada. El territori per on transcorre la ruta és sensacional.

La ruta surt de Santa Maria de Besora, per la pista de Llaés. de primer baixarem de dret, per asfalt, a creuar la riera dels Ferrrers. Passem l'encreuament de la dreta per on tornarem, i anem pujant per la pista asfaltada i l'ombrívola arbreda. En arribar al CColl de Boví, prenem la pista de la dreta, que baixa a creuar la riera de Milany, per tornar-se a enfilar cap a Llaés, on prenem la pista de la dreta que segueix vora el torrent del Puig fins arribar a la pista principal. Aviat la deixem tot seguint diferents pistes entre camps de conreu, vora rieres i zones molt humides i fangoses de les darreres pluges. És relativament fàcil mullar-se els peus per la riera de Vallfogona,

En arribar a Vallfogona del Ripollès, aprofitem per fer l'entrepà, seguim cap a la carretera, poc transitada, uns quatre quilòmetres, fins desviar-nos en una pista que surt a ma dreta. Ens anem enfilant per un bon paisatge, per la serra de Santa Magdalena, Fins trobar un trivi. Nosaltres seguim cap a l'Ermita de Santa Magdalena, per un tram final que cal fer a peu. Seguim pel corriol, amb trams on podem ciclar, entre prats de pastura i el bosc, i trams on ens cal anar a peu i buscar el millor pas, sempre per la carena de la serra, fins arribar al Castell de Milany.

Després de la visita al castell, tot i tenir una pista a ma esquerra de baixada, intento seguir pel corriol que passa per solei, lent però ciclable i feixuc, fins arribar a la pista de la Mare de Déu del Cau. La segueixo a l'esquerra, tot pujant suaument, fins la masia de Milany. Comencem a baixar fins el trivi del coll del Barretó, on ens cal agafar la pista de la dreta, també de baixada, fins la masia dels Ferrers, molt ben arreglada, i que seguint la pista, ens deixa a la pista asfaltada. Només ens caldrà seguir-la cap a l'esquerra, per arribar de nou a Santa Maria de Besora.

Camí de Llaés

bosc obrívol

PictographProvisioning Altitude 3,084 ft

Vallfogona de Ripollès

Població amb tot tipus de serveis