Penya de l'Àliga-Mirador de les Planes (Pallejà)

Photo ofPenya de l'Àliga-Mirador de les Planes (Pallejà) Photo ofPenya de l'Àliga-Mirador de les Planes (Pallejà) Photo ofPenya de l'Àliga-Mirador de les Planes (Pallejà)

November 17, 2023
November 2023

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Ruta que volta per les muntanyes dels municipis de Corbera de Llobregat i Pallejà, entre Sant Andreu de la Barca i Pallejà. Ens enfilem pel Bosc de Malhivern sortint de Sant Andreu de la Barca, envoltem el Puig de l'Àliga, anem fins a la Penya de l'Àliga, amb espectaculars vistes sobre la vall i delta del Llobregat, travessem la Riera de les Rovires, i seguim el camí fins a entrar a Fontpineda, d'on sortim per les Planes, per la pista que planeja fins a l'antena, al Mirador de les Planes, sobre Pallejà, amb molt bones vistes de la zona, per baixar ja fins a Pallejà. Tot aquest tram de la ruta és molt bonic i divertit, ja que hi ha pista i camins en bon i no tan bon estat amb força roca, pujades continuades i baixades amb pis irregular, que corren per bonics boscos i amb bones vistes.
L'apropament a la zona el fem, des de Valldoreix, per Can Domènec, Can Maimó, baixem fins al Llobregat, que travessem per la Passarel·la Groga, a Sant Andreu de la Barca. Per la tornada, des de Pallejà, seguim el riu amunt fins a Sant Andreu, passem a l'altra banda per la mateixa passera, i seguim riu avall fins a tocar l'estació RENFE del Papiol, des d'on ens enfilem seguint la vall del Torrent de Batzac fins a tocar a Can Domènec. Tornem fins a la Floresta seguint els torrents de Can Badal i d'en Llobet, i cap a casa.

PictographPhoto Altitude 405 ft

PictographPhoto Altitude 98 ft

PictographBridge Altitude 92 ft

PictographPhoto Altitude 295 ft

PictographSummit Altitude 612 ft

PictographPhoto Altitude 654 ft

PictographMountain pass Altitude 848 ft

PictographPanorama Altitude 790 ft

Vistes des de la Penya de l'Aliga

PictographPanorama Altitude 797 ft

El Puigmadrona i delta del Llobregat

PictographPhoto Altitude 853 ft

PictographPanorama Altitude 865 ft

Mirador de les Planes (Pallejà)