ΠΕΝΤΕΛΗ Πλατεία-Πύριζα-Πυροφυλάκειο ΣΠΑΠ-Σπηλιά Νταβέλη

Photo ofΠΕΝΤΕΛΗ Πλατεία-Πύριζα-Πυροφυλάκειο ΣΠΑΠ-Σπηλιά Νταβέλη Photo ofΠΕΝΤΕΛΗ Πλατεία-Πύριζα-Πυροφυλάκειο ΣΠΑΠ-Σπηλιά Νταβέλη Photo ofΠΕΝΤΕΛΗ Πλατεία-Πύριζα-Πυροφυλάκειο ΣΠΑΠ-Σπηλιά Νταβέλη

4 hours
October 19, 2020
October 2020

near Pentéli, Attica (Greece)

Ξεκινάμε από την πλατεία της παλιάς Πεντέλης και ανηφορίζουμε τον ασφαλτόδρομο προς τη Νέα Μάκρη. Συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι να φτάσουμε στην πηγή Πύριζα, έναν πολύ όμορφο χώρο αναψυχής δίπλα απ' τον ασφαλτόδρομο με πλατάνια και πηγή. Μετά από μία ολιγόλεπτη στάση, συνεχίζουμε λίγο ανηφορικά στην άσφαλτο, μέχρι να συναντήσουμε αριστερά μας χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε. Κινούμαστε στη βορινή πλευρά της Πεντέλης με απεριόριστη θέα στην κεντρική Εύβοια με τη Δίρφη και το Ξεροβούνι και πιο κοντά μας στη λίμνη του Μαραθώνα. Ανατολικά το δάσος του Σχινιά και η Νέα Μάκρη. Φτάνουμε σε όμορφα διαμορφωμένο χώρο αναψυχής με πηγή ιδανικό για μια δεύτερη στάση μετά την Πύριζα. Συνεχίζοντας στη διασταύρωση που θα συναντήσουμε ακολουθούμε τον πρώτο δρόμο που ανηφορίζει δεξιά σαν μονοπάτι ο οποίος ποδηλατείται και ακολουθούμε σκληρό χωματόδρομο. Δεξιά μας η κορυφή της Πεντέλης με τις κεραίες και αριστερά πανοραμική θέα στο λεκανοπέδιο, το Σαρωνικό μέχρι την Πελοπόννησο. Φτάνουμε στην άσφαλτο και κατηφορίζουμε περνώντας το φυλάκιο του ΣΠΑΠ και ακολουθώντας χωματόδρομο αριστερά καθώς κατηφορίζουμε προς τη Σπηλιά του Νταβέλη. Από κει κατεβαίνουμε από την οδό λιθαγωγίας σε πολύ σκληρό χωματόδρομο που χρειάζεται προσοχή. Σε κάποια σημεία ίσως θα πρέπει να κατέβουμε από το ποδήλατο, καθώς η κατηφορική κλίση και το δύσβατο του εδάφους δεν μας επιτρέπουν ελιγμούς. Περνάμε πάνω από το αρχαίο λατομείο και φτάνουμε σε διασταύρωση. Ο δρόμος ομαλοποιείται και ακολουθούμε τη διαδρομή όπως καταγράφεται. Γενικά είναι μια διαδρομή χωρίς ιδιαίτερη τεχνική δυσκολία αλλά σε μερικά σημεία γίνεται δύσβατη λόγω της σκληρότητας του εδάφους, ή της ανηφορικής κλίσης και γι' αυτό χαρακτηρίζεται μεσαίας δυσκολίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.