Penedès 360-All mountain

August 4, 2021
June 2021

•   5 2 Reviews

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

CAT
Una ruta per recórrer, de la muntanya fins al mar, els paisatges del Penedès.

Hi ha diferents maneres de descobrir un territori, gairebé tantes com maneres d’entendre la vida. Aquí us presentem una ruta Penedès 360 BTT All Mountains per recórrer el Penedès per corriols, camins, pistes, camins rurals asfaltats i carreteres que us permetrà veure aquesta part de Catalunya des d’on més us agrada: des de dalt de la bicicleta. Suar en una pujada, disfrutar en una trialera de baixada, aixecar el cap mentre rodes i veure un paisatge sense límits, parar a menjar en un lloc que acabem de descobrir, pedalar per camins nous, corriols encantadors..., això és la Penedès 360 All Mountains: una ruta que podeu fer en diferents etapes, que us portarà a llocs que no imaginàveu i que us ensenyarà que el Penedès no són només vinyes, que hi ha un teixit humà que ha anat creixent al llarg dels segles deixant una empremta que us anirà sorprenent al llarg de tota la ruta. No deixeu d’aprofitar tot el que us ofereix aquest territori.

Hem establert unes etapes hipotètiques que podeu allargar, combinar i retallar a la vostra mida. Però la proposta que us presentem us servirà, com a mínim, de punt de partida per fer i desfer al vostre gust. Això sí, heu de tenir en compte que en fer tants quilòmetres per unes comarques amb molts nuclis urbans forçosament trobareu trams d’enllaç per asfalt i d’altres que seran camins encimentats. També hi ha pista rodadora... però no us enganyeu, trobareu molts trams de corriols i alguna trialera tècnica. Per a un nivell de ciclista mitjà, la ruta és un 95% ciclable.

El punt de sortida l’hem situat a l’oficina de turisme de Sant Sadurní d’Anoia. La ruta té un total de 180 quilòmetres, que hem dividit en 4 etapes d’entre 40 i 55 quilòmetres. És recomanable fer-la en el sentit que us proposem, ja que els corriols estan majoritàriament pensats per fer de baixada. Totes les etapes passen per poblacions on podreu trobar tota mena de serveis. A més, al llarg de la ruta hi ha fonts que us permetran proveir-vos d’aigua.
Feu vostra la ruta i disfruteu-la!

Celler Caves Blancher

Oficina de Turisme de l'Arboç

• Photo of Melichill
    Melichill Apr 16, 2022

Molt bona ruta! Em va encantar. La vaig fer el passat gener, durant uns dies que el temps va acompanyar bastan. La ruta té de tot: pistes, corriols, trams d'asfalt... Està molt ben equilibrada. Jo la vaig fer en dos dies, repartint la quilometrada. Els camins i paisatges em van semblar molt més bonics el primer dia, entre Sant Sadurní i Calafell.

Penedès turisme Apr 20, 2022

Hola Melichill!!
    Les rutes de la Penedès 360 s'han fet des de la bici i això es nota ;-)
    Ens alegren molt aquest comentari i ens animen a seguir!!
    Gràcies!!

• Photo of roberto15111974
    roberto15111974 May 5, 2022

Hola se podría hacer en bicicleta gravel?gracias

Penedès turisme May 5, 2022

Hola Roberto,
    esta ruta está pensada en BTT, para gravel hay otro itinerario que encontraras en Penedès 360 - The original.
    Puedes ver toda la información en https://www.penedes360.cat/rutes/ruta-gravel y también aquí, en wikiloc.
    Si necesitas más información: info@penedes360.cat ;-)

• Photo of roberto15111974
    roberto15111974 May 5, 2022

Ok gracias

• Photo of Toni Albet
    Toni Albet Jan 11, 2023

Gran ruta pel Penedès només apte per a bicis de MTB.
    Ruta plena de corriols preciosos i molt ben buscats. Pistes amb més bon estat i tot circula per llocs representatius i emblemàtics al Penedès. Sembla mentida que amb 60 anys vivint al Penedès sempre es poden descobrir racons nous i aquesta ruta me'ls ha ensenyat.
    Jo la recomanaria de fer amb un mínim de tres dies. Com més dies millor per assaborir tot. Jo l'he realitzat non-stop com a repte personal.
    95% ciclable. Cal empènyer la bicicleta com a mínim 1km y en funció del nivell tècnic de cada ciclista serà mes distancia.
    El track es pot iniciar des de qualsevol punt de la ruta. Jo l'he fet des del celler Albet i Noya.
    Especial atenció al corriol que hi ha abans de Sant Pere de Riudebitlles amb accés impossible per invasió de la vegetació i que es pot evitar just després de travessar el pont sota la C15 a la dreta, en lloc de seguir recte per dins el camp.
    Poso a la qualificació de molt difícil i no només per experts perquè crec que al haver d'empenyer la bicicleta en alguns trams i el haver-hi corriols força tècnics es mereix aquesta qualificació. Però que no espanti a ningú.

Penedès turisme Jan 13, 2023

Hola Toni!

Moltes gràcies per la teva valoració! Esperem que així altres amants de la bici s'animin a descobrir-les!

• Photo of cierk
    cierk May 12, 2023

Hola,

Estem mirant de fer aquesta ruta en uns amics en 3 etapes.
    St Sadurni-Calafell
    Calafell-Pontons
    Pontos-St Sadurni.

Alguna idea d'allojatment aprop de Pontons?

Gràcies, Ignacio

Penedès turisme May 12, 2023

Hola @cierk, precisament a Pontons amb la .Penedes360 hi ha un allotjament a Pontons
    Hotel Rural del Molí de Pontons
    Serveis que ofereix: Servei de transfer - Espai segur on deixar les bicicletes - Kit bàsic de reparació - Punt aigua per netejar les bicicletes - Serveis extres fisio - Flexibilitat en els horaris dels apats - Àpats a l'allotjament

Trobaràs el seu contacte a https://www.penedes360.cat/allotjaments i altres allotjaments que es troben en altres poblacions per on passa la ruta.

La meta al final del camí: descansar per continuar!

• Photo of cierk
    cierk May 12, 2023

Moltíssimes gràcies!!

• Photo of Lvillen
    Lvillen Sep 20, 2023

Hola! Nosaltres la volem fer en un parell de mesos, fer etapa 1 i 2 en un cap de setmana i més endavant les altres dues. Totes treballem i amb canalla… encara massa que ens podem escapar! La cosa es que en finalitzar la primera etapa no hi ha allotjament? O jo no sé veure-ho… a veure si em podeu ajudar. Gràcies! Dessitjant fer-la!

Penedès turisme Sep 21, 2023

Hola, @Lvillen

Que bé que vulgueu dedicar el vostre temps a descobrir el Penedès sobre rodes!!

Ens pots fer arribar un mail de contacte a info@penedes360.cat i t'ajudem amb el tema de l'allotjament.

De totes maneres, voldria informar-te que a la web de www.penedes360.cat pots trobar allotjaments propers a la ruta, és cert que just en finalitzar l'etapa 2 no n'hi ha cap que estigui adherit a la Penedès 360, però sí que pots trobar-ne d'altres o bé l'opció de fer servir un servei de trasllat que us apropi a un allotjament concret. Si ens escrius per privat i ens facilites un contacte et donem un cop de mà!