Pel Castell de la Popa - Sant Quirze Safaja, Castellcir

Photo ofPel Castell de la Popa - Sant Quirze Safaja, Castellcir Photo ofPel Castell de la Popa - Sant Quirze Safaja, Castellcir Photo ofPel Castell de la Popa - Sant Quirze Safaja, Castellcir

September 11, 2009
September 2009

near Sant Quirze Safaja, Catalunya (España)

Passarem per:
Sant Quirze Safaja, Balma de l’Espluga, Roques Codines, Collet de Cal Escopeter, Collet del Marsó, El Fabregar, Coll del Batall, Collet de la Rovira de Cerdans, Castell de Castellcir, Pla a la Casanova, Riera de Castellcir, Ca l’Antoja,Torrent d’Espluges, Torrent del Rossinyol, Castellcir, Torrent de la Valljusana,Torrent de Cerverisses, Sant Quirze de Safaja

IBP índex: 93 BA

Sortim de Sant Quirze de Safaja i comencem a enfilar-nos cap a cal Menut on s’agafa un sender que passant per la Balma de l’Espluga i la Serra de la Collada ens porta fins a un camí a Roques Codines, ara planegem un tram pel serrat de la Codina fins al collet de cal Escopeter on tornem a pujar fins que arribem a la Collada.

El camí marxa ara de pla amb la balcera a la dreta fins al Collet del Marsó, aquí agafem una pista que baixa fina al torrent de l’Espluga i fem una ziga-zaga pujant per la Baga del Fabregar, quan passem per costat del mas del mateix nom marxem de pla passem el coll del Batall i seguim planejant fins arribar al collet de la Rovira de Cerdans.

Trenquem a l’esquerra i anem a buscar un sender que va baixant per la solella del Castell fins a sota el castell de Castellcir, anomenat també de la Popa pel penyal on està situat que recorda la popa d’un vaixell, un repetjó pedregós ens porta just al pla que hi ha sota del castell. Marxem per un camí que va de pla a la Casanova del castell on trobem una pista que baixa fort fins a creuar la riera de Castellcir.
A l’altre banda marxem de pla al seu costat fins arribar a ca l’Antoja on fem un gir brusc i comencem a pujar travessant el torrent d’Espluges i més amunt el torrent del Rossinyol arribant a Castellcir. Passem el poble de punta a punta i seguim de pla i una lleugera baixada ens deixa al bosc de can sants on comencem a baixar fins al torrent de la Valljusana que seguim una mica al seu costat de pla fins al torrent de Cerverisses. El travessem per pujar cap a Sant Quirze de Safaja.