Peest, mountainbike-tocht Noordse Veld, Ter Aard en Zeijerwiek

Photo ofPeest, mountainbike-tocht Noordse Veld, Ter Aard en Zeijerwiek Photo ofPeest, mountainbike-tocht Noordse Veld, Ter Aard en Zeijerwiek Photo ofPeest, mountainbike-tocht Noordse Veld, Ter Aard en Zeijerwiek

August 21, 2020
August 2020

near Peest, Drenthe (Nederland)

Een iets mindere fietstocht van zo'n 25 kilometer. Helaas gaat veel over fietspaden en langs open stukken akkerland. Het mooiste stukje is vanaf Zeijerwiek terug over het Noordse Veld.
Met kleine aanpassingen is de route gemakkelijk op een gewone fiets te doen.
Zelf zou ik alleen een eerder gedane wandeling in Zeijen adviseren. Met onderstaande link kun je die bekijken.

Een andere mooie wandeling die wel bij deze parkeerplaats begint kun je hier bekijken.

Maar goed, we zijn er nu toch dus gaan we onderweg. Wicky en Saartje lopen gezellig een rondje door het bos naar het Noordse Veld en Erick gaat stoer op de mountainbike onderweg. Het eerste stukje door het bos en over het Veld is mooi, daarna volgen lange stukken asfalt met als afwisseling een bonte kudde koeien in het veld, een groepje lama's of alpaca's en groepjes golfers op de golfbaan van de Drentsche golf en countryclub.

Bij Ter Aard gaat het een klein stukje door een maisveld waar je ook net zo goed rechtdoor kunt rijden en daarna komen we pas in Zeijerwiek aan.

Hier rijden we langs de voormalige haven wat erg leuk is om te zien. Verder rijden we langs het oude kanaal en slingeren we door een moerasachtig stukje land. Pauze houden we met uitzicht op het water om dan weer verder te rijden naar het Bollenveen met de Tjaskermolen.

De laatste kilometers gaan nog door een bosperceel met oorlogsmonument en nog langs een heus hunebed voordat we weer het Noordse Veld oversteken en naar de parkeerplaats van Staatsbosbeheer rijden.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Photo ofStart en parkeerplaats bij Staatsbosbeheer Photo ofStart en parkeerplaats bij Staatsbosbeheer Photo ofStart en parkeerplaats bij Staatsbosbeheer

Start en parkeerplaats bij Staatsbosbeheer

Noordse Veld

Over de beek Broekenloop linksaf.

Linksaf rond het maisveld in Ter Aard

Linksaf en links aanhouden zandweg op