Pedals per Les Gavarres 4/4: La Bisbal d'Empordà-Madremanya

January 3, 2018
January 2018

near la Bisbal d'Empordà, Catalunya (España)

PEDALS PER LES GAVARRES

• Coll de Bregó
• Mas de Can Mercader
• Mas de Can Font de Muntanya o Tapioles
• Creuar el riu Daró (compte en cas de fortes pluges)
• Molí d’en Frigola
• Sant Sadurní de l’Heura
• Monells
• Serra del Suro Robat
Etapa totalment pel vessant nord del massís de les Gavarres.

* Travessa realitzada del 30 de desembre de 2017 al 2 de gener de 2018. La major part de la ruta transcorre per el PEIN de les Gavarres.
Traçada sobre mapa, basant-nos en la imatge de la web de pedalsdelesgavarres.
Feta en quatre dies en semiautonomia, amb alforges, la qual cosa ha dificultat moltíssim tot el recorregut. En força pujades hem hagut d’anar a peu empenyent la bicicleta bastanta estona, avançant més “ràpid” que pedalant.
Hi ha molta pujada i baixada sobtades, cosa que trenca el ritme constantment.
Excepte un tram de via verda, en general es passa per camins, carrers i pistes forestals, algunes de les quals han estat refetes i el terreny és o bé sorrenc, o bé pedregós. Ocasionalment es pugen i es baixen alguns trams “trialers”, i algun senderó estret. També s’agafa algun petit tram de carretera sense trànsit.
Vam tenir sort amb la meteo i amb el vent, que sols va bufar de forma moderada uns 10 minuts en tots els dies. La resta, calma total.