Pedals d'occitania 2015 3 etapes.

Very difficult
2 days 6 hours 17 minutes
June 8, 2015
June 2015

near Vielha, Catalunya (España)

Ruta original de la pedals d'occitania en 3 etapes.
Etapa1: Vielha- Bourg d'oueil. (69km i 2100m)
Etapa2: Bourg d'oueil- Le Bois Perché. (90km i 2200m)
Etapa3: Le Bois Perché- Vielha. (70km i 1900m).

Es una ruta pel Pirineu molt recomanable, molt guapa i per molts corriols i trialeres.
El primer dia cal destacar la pujada al col de portilhon i la pujada fins a bourg d'oueil que es bastant dur, i que després de Bagnères-de-Luchon es fa bastant dur per corriols de pujada.
El segon dia, la pujada fins a col du palomères també és molt dura sobretot perquè és a primera hora, però les vistes i la baixada molt tècnica per la vall ho compensen bastant. Després de Saint-Bertrand-de-Comminges també es fa bastant dura però val la pena pels corriols que venen de baixada enmig de fulles caigudes. cal dir que aquesta etapa és bastant trencacames i costa arribar a aspet.
A la tercera etapa ens varem llevar que plovia i fins al km 20 no va sortir el sol, la pujada fins al col de Menté es va fer bastant llarga i cansada i ens varem trobar 3 remats d'ovelles que feien la transhumància. i tot seguit la baixada fins arribar a Fos va ser molt ben parida i una mica tècnica i ens va agradar molt. l´únic que canviaria son els 30 últims km per carretera tirant amunt cap a vielha, es fan bastant aburrits després del que hem fet... per tot lo demés molt guai.
Cal destacar que le sapin fleuri de bourg d'oueil, ens va costar 100€ per cap. (hi ha un alberg a cirés pero obren a partir del 14 de juny). I a l'hotel le Bois perché hi varem estar molt bé i econòmic, uns 31€ per cap pero sense sopar.
apa si la voleu fer ja u sabeu, gas i pedals.
sort.
Pd; he posat molt difícil a dificultat tècnica pel fet de ferla en 3 etapes, i si vols disfrutar de la ruta cal anar-hi una mica preparat físicament.