Pedals del Pedraforca 2015 en un dia i mig i per lliure

Photo ofPedals del Pedraforca 2015 en un dia i mig i per lliure Photo ofPedals del Pedraforca 2015 en un dia i mig i per lliure Photo ofPedals del Pedraforca 2015 en un dia i mig i per lliure

Very difficult
one day 3 hours 49 minutes
July 1, 2015
June 2015

near Gósol, Catalunya (España)

A diferència de la majoria de rutes de l'organització "Pedales del Mundo", aquesta és una ruta més curta, pensada per fer en dos dies. Nosaltres la fem en un dia 1 i mig i fent una única pernoctació, ja que Gòsol es troba a poc més d'una hora i quart de la Plana de Vic i podem arribar-hi amb cotxe el mateix dia de començar a pedalar.

Com que anem per lliure, seguim el track de l'usuari GEMCAR. Et pot sortir la ruta per poc més de 70 euros, inclosos tots els àpats.

Escollim el Refugi de l'Arp, per passar-hi la nit en règim de mitja pensió. L'organització planteja la ruta en dos dies dormint a l'estació del Port del Comte, però com que s'hi pot arribar al migdia, nosaltres hi dinem i continuem pujant fins a coronar el punt més alt de la ruta, el Pas d'Estivella, i baixar rpaidament fins al refugi. D'aquesta manera arribem al refugi a les 18:00 i ens estalviem d'avorrir-nos tot el migdia-tarda en l'hotel o refugi de torn.

Ens emportem l'equipatge a sobre: un amb una bossa al darrera sobre el portaequipatge (com a Pedals de Foc) i l'altre en una motxilla (5-6 kg). Al ser un dia i mig, no cal portar gaire cosa (jaqueta, eines, menjar, farmaciola i alguna muda de recanvi, etc.). Al refugi hi han llençols, mantes, tovalloles i xancletes.

Pel que fa a les característiques de la ruta, comparada amb la Pedals de Foc i Pedals d'Occitània, ens dóna la sensació que és molt més pedregosa (terreny dur), amb rampes més empinades i força més tècnic. No hi ha treva mentre no trepitges asfalt.
Potser no té l'espectacularitat de les altres, però es disfruta igualment i té vistes fantàstiques de la Serra del Cadí. Compte que no es dóna la volta al massís del Pedraforca i que les imatges que veus d'aquest, sempre és pel "cul", la vessant oest de la muntanya. La imatge típica és la de la vessant est, vista des de Saldes. No us emporteu una decepció !

En resum una ruta molt recomanable, sobretot si no disposeu de gaire temps ni gaire pasta.

Estan penjades i comentades les dues etapes per separat.

Coll de Gòsol

Coll de Josa

Coll de Jovell

Collades Altes

Control 1: Can Blanc

Control 2: La Coma i la Pedra (Cal Nin)

Control 3: Port del Comte (Hotel Avet)