Pedals de Foc - 4a etapa

July 13, 2008
July 2008

near Espot, Catalunya (España)

Pedals de Foc clàssica, en cinc etapes.
4a etapa: Espot - Montgarri

IBP: 94,49

Sortim d'Espot per carretera asfaltada. Hi ha alguns descensos i ascensos gens complicats que ens porten fins al poble de Son (1a foto).

Allà agafem el corriol del Calvari, és un corriol que passa primer per zones amb herbes altes i una timba a la dreta que obliga a extremar la precaució. Més tard s'endinsa en un bosc i el corriol de vegades no és molt cicable.

Finalment el corriol va a parar a una pista forestal de suau pujada que duu fins al bosc del Gerdar. Al Gerdar prenem un corriol que hem de fer a peu, ens trobem amb un pont sobre el riu Cabanes, la cascada d'aigua és fantàstica (2a foto). Deixem el pont enrere i arribem al refugi del Gerdar.

Continuem de baixada per carretera asfaltada fins a Sorpe. D'allà anem fins a Borén per un altre corriol que ens obliga a baixar altre cop de les bicis i que ens porta a maleir tots els corriols haguts i per haver.

Encarem la part final, una pujada bastant constant de 23kms que primer per asfalt i després per pista ens porta fins a Montgarri (fotos 3 i 4), un poblet que fa molts anys havia estat habitat i del qual resta només l'esglèsia i l'edifici de la rectoria, convertit en refugi. Fem nit al refugi, la nostra última nit de la Pedals de Foc.