Pedals de Cava per l'Alt Penedès

September 7, 2020
September 2020

near Sant Sadurní d'Anoia, Catalunya (España)

Sortida des de la plaça Pau Casals de Sant Sadurní d'Anoia, on hi ha lloc per aparcar el cotxe.
Prenem la Rambla de la Generalitat per sortir del poble pel Camí de les Casetes. Passem per davant de les Caves Soler Jové, i també prop de les Caves Gramona.
Més endavant trobem la font del Roure. Seguim per camps de vinya fins arribar a la cruïlla dels quatre camins. Aquí tombem a la dreta. Seguim per vinyes fins vorejar el Turó de la Malgranada.
Al cap de poc ja arribem a Sant Pere de Riudebitlles, aprox km 12 del nostre itinerari. Passem pel poble per anar a buscar el Restaurant Braseria Magust, lloc on s'aturen ciclistes i motards.
Sortim de Sant Pere i tornem a passar per vinyes, i aquests primers kilòmetres seran els de més desnivell positiu, fins assolir el punt més alt (360mt) i tornar a baixar suaument fins la urbanització de Canaletes. La creuem i seguim cap a la Grevolosa. Sobre el km 19 hem d'agafar un corriol i traspassar l'únic punt delicat que trobarem, creuar un rierol pel costat d'un forat profund. Si hi ha aigua, s'aconsella baixar de la btt i fer aquest tros a peu. Seguim pel Bosc del Creixell, passem per las Font de la Teixonera. Voregem uns camps d'ametllers, de Mas Castells, tornem a endinsar-nos per les vinyes de Marmanyer, i més avall les Vinyes del Rosec.
Creuem per damunt el Riu Anoia per arribar-nos a Can Catassús, més avall tornem a creuar el Riu Anoia, aquest cop a peu amb la btt al costat.
Arribem a les Caves Codorniu, interessant veure la soca que conserven del vell Roure. Si trobem obert el camí (amb una cadena) podem arribar-nos fins el Llac de Codorniu i tornar a baixar ja fins l'entrada de Sant Sadurní, a la rotonda que dona al Pont penjat que creua la carretera. Entrem a Sant Sadurní pel carrer l'Alacant fins la Carretera de Sant Quintí que ens porta fins la plaça Pau Casals.

Plaça Pau Casals

Caves Gramona

Caves Soler Jové

Font del Roure

Els quatre camins

Turó de la Malgranada

Punt més alt de l'itinerari