Peak Of SoltanVeys صعود به قله سلطان ویس با دوچرخه

Photo ofPeak Of SoltanVeys صعود به قله سلطان ویس با دوچرخه Photo ofPeak Of SoltanVeys صعود به قله سلطان ویس با دوچرخه Photo ofPeak Of SoltanVeys صعود به قله سلطان ویس با دوچرخه

1904
January 29, 2018
October 2017

near Nīāq, Qazvīn (Iran)

صعود به قله سلطان ویس با دوچرخه
عکسها مربوط به دو برنامه رکابزنی در دوفصل بهار و پاییز در همین مسیر میباشد
مسیر از قزوین تا پای قله آسفالته است و بعد از آن تا مقبره سلطان ویس جاده خاکی است و بعد از مقبره پاکوبی مشخص تا قله وجود دارد
برای رسیدن به قله سلطان ویس باید از انتهای بلوار دانشگاه امام (نوروزیان) به سمت شمال حرکت کنیم بعد از پشت سرگذاشتن روستاهای اسماعیل آباد و نیاق به روستای الولک در پای قله سلطان ویس میرسیم. با عبور از کنار روستا در جبهه شرقی قله، مقبره
سلطان ویس از دور دیده می شود . بعد رکاب زدن چند پیچ خاکی به مقبره میرسیم و بعداز آن مسیر پاکوب را تا قله ادامه می دهیم
مقبره سلطان ویس مربوط به دوره سلجوقیان و در ارتفاعات شمالی شهر قزوین در روستای الولک قرار دارد. این مقبره که در
دامنه کوهی به همین نام واقع شده است از دو بخش مقبره و ساختمان جانبی تشکیل شده است. خود مقبره ساختمانی هشتی شکل، با گنبدی سنگی می‌باشد و ساختمان وابسته به آن شامل سرداب و نمازخانه است. کل بنا با سنگ لاشه و ملاس ماسه و گچ ساخته شده است.

2 Rahi

دو راهی بعد از روستای الولک که با گذر از باغات و در مسیری خاکی به روستای نیاق میرسد