Paula Ortiz, 6

October 22, 2017
October 2017

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Paula Ortiz, 6

PictographTree Altitude 508 ft

El Pi d'En Xandri és un pi pinyoner, situat a Sant Cugat del Vallès, un municipi del Valles Occidental. El pi d'En Xandri te mès de 230 anys d'antiguetat. L'arbre té una alçada de 23 metres, un perímetre de 3,20m de tronc i un gruix de soca de 3,60m. Aquest pi es denomina Pi d'En Xandri perquè en les terres en las que esta situat van ser propietat d'un pagès anomenat Xandri. A l'any 1985, l'empresa immobiliarià Nuñez i Navarro va comprar el 56% d'aquestes terres. Una dècada més tard, quan encara no s'havia programat l'urbanisme, un moviment ciutadà que va ser acollit per la unanimitat dels grups polítics va fer que s'acelerés l'inici per preservar la zona. Es diu que l'empresa immobiliarìa Nuñez i Navarro, al 1997, va pagar a uns vandals perque tallin l'arbre. Aquest vandalisme gratuit va fracassar i gràcies a extenses mesures de manteniment i de suport el pi es va recuperar i avui en dia torna a gaudir de bona salut. L'atac al Pi d'En Xandri va revolucionar la defensa de la preservació fins al punt de provocar la manifestgaciò més multitudinària que es recorda a Sant Cugat. En els darrers anys el pi d'En Xandri ha esdevingut un símbol d'intitat de Sant Cugat i en particular dels esforços ciutadans per protegir l'ambient natural del municipi, entre altres coses perque es toba tot just a prop del camì que porta a l'Ermita de Sant Medir a la Serra de Collserola.

PictographIntersection Altitude 561 ft

A la bifurcació anem pel camí ample el de la dreta.

PictographIntersection Altitude 559 ft

A la bifurcació agafem el camí de la dreta, el desnivell es va pronunciat, i a pocs metres començem a pujar una pendent.

PictographIntersection Altitude 652 ft

A la bifurcació continuem pel camí de la dreta, seguit pel camí B06.

PictographIntersection Altitude 659 ft

A la intersecció agafem el camí de la dreta en el que el desnivell augmenta.

PictographCar park Altitude 679 ft

A aquesta intersecció anem pel camí de la dreta, deixant la cadena del Parking de la Mesia a l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 686 ft

En aquesta bifurcació agafem el cami de l'esquerra on el desnivell disminueix.

PictographMonument Altitude 694 ft

Can Borrell és un edifici del municipi de Sant Cugat del Vallès que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquetectònica de Catalunya. A l¡interior figura de 1783 en una porta. La seva situació al final de la vall de Gausact por venir del fet que en trobar-se a l'antic camíde Sant Cugat a Barcelona fos utilizada com a posada. Els primers referents històrics, portar a retrocer molts segles enrrere. Hi ha cites que parlen de troballes de fragments de ceràmica ibera i romana pels voltants. Per la seva situació al antic cami de Sant Cugat del Valles a Barcelona i lloc de pas cap a San Medir. la mesia es va convertir en un lloc obligatori de parada, primer per els campesins de la comarca que portaban els seur productes a la capital, més tard pels excursionistas i romers de Sant Medir. El dia d'aquesta celebració la casa obria les seves portes de davant i d'enrerre i es convertia en una part m'es del camí. Fins fa poc encara es celebrava aqui l'ulitm ball de la festa. A la pared de la mesia podem observar un rellotge solar, es guía per la posició del sol, es bastant interesant.

PictographIntersection Altitude 694 ft

Ara agafem el camí per on acabem de baixar fins la proxima bifurcació.

PictographIntersection Altitude 704 ft

A la intersacció agafem el camí de la dreta en el que el desnivell aumenta, el cami que puja es denomina B02 i el que baixa B05, tenim que agafar el B02 Agafem el cami que puja el b02 y el que baixa el b05

PictographIntersection Altitude 736 ft

A la bifurcació agafem el camí de l'esquerra el que el desnivell es negatiu.

PictographIntersection Altitude 812 ft

En aquesta intersecció continuem pel mateix camí, en mantenim a la dreta.

PictographLake Altitude 750 ft

Panta de Can Borrell

El Pantà de Can Borrell és una antiga presa situada a la serra de Collserola, dins el terme municipal de Sant Cugat del Vallès. El pantà ocupa una superfície de 0,2 hectàrees. Es va construir per proporcionar aigua a la masia de Can Borrell i està situat al torrent de les Monelles. Pel que fa a la vegetació, l'entorn del pantà es troba dominat per un bosc mediterrani d'alzina i pineda medirerrània de pi blanc. Cal destacar, la salzeda mixta que creix a la cua del mateix pantà. El fet de trobar un punt d'aigua enmig d'una massa forestal fa que el pantà de can Borrell esdevingui un espai de certa importància pera a tots els vertebrats així com per a la reproducciño d'amfibis i invertebrats aquàtics. Pel que fa als factor que influencien negativament l'espai cal destacar la presència de gambúsia. Anecdòticament, l'any 2006, es va trobar un caiman d'ulleres de 90 cm, una espècie exótica que devia haver estat alliberada per algun particular

PictographRisk Altitude 718 ft

Per accedir al pantà em tingut que baixar i pujar unes escales, tenim que tornar a pujar i baixar les escales.

A la intersecció no ens desviem continuem pel camí que anem.

PictographPhoto Altitude 941 ft

Continuem pel camí de l'esquerra, camí ample i sense desnivell del terreny.

PictographIntersection Altitude 928 ft

Continuem pel mateix camí, el B02, manteninos a l'esquerra.

PictographCar park Altitude 922 ft

A la dreta tenim una cadena, la creuem i ens diriguim al Parking de la Mesia Can Borrell, quan avançem uns metres estarem a la porta principal de la mesia. Habitualment si no hi ha molta gent a l'esquerra tenim un tonc trencat en la que sempre es possan gats a jugar entre ells.

PictographPicnic Altitude 908 ft

El restaurant Mesía Can Borrell es un del restaurants més tradicionals, típics i visitats de Catalunya. Esta ubicat en plena naturalesa, en Sant Cugat del Valles, dins del Parc de Collserola. Aquest restaurant es ideal per calçotades, menjars de grups, reunions familiars, de empresa, excursionistas, turistas. La cuina es típica catalana on no fallan els bons cargols, carns a la brasa, calçots en temporada... L'Ambient es tradicional, rústic i tipic de les autènticas masías catalanas. Es imprescindible reservar amb antelació.

PictographIntersection Altitude 908 ft

A la bifurcació continuem per l'esquerra, de referencia tenim un cartell.

PictographIntersection Altitude 857 ft

Agafem el camí de l'esquerra on es situa la cadena.

PictographIntersection Altitude 829 ft

Agafem el camí de l'esquerra que continua recta.

PictographIntersection Altitude 842 ft

A aquesta petita intrersecció continuem pel cami de l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 762 ft

A l'intersecció ens mantenim al mateix camí el B06 continuem recta

PictographTree Altitude 763 ft

PictographIntersection Altitude 580 ft

A la bifurcació continuem pel mateix cami com si ens dirigueixim cap al Pi d'En Xandrí.

PictographIntersection Altitude 470 ft

Agafem el camí de l'esquerre.

PictographIntersection Altitude 478 ft

Agafem el camí que està a la esquerra.

PictographIntersection Altitude 489 ft

Agafem el camí de la dreta, i pujem la pujada.

PictographIntersection Altitude 490 ft

A la intersacció agafem el camí que es dirigueix a l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 538 ft

Agafem el cami de l'esquerra, el que puja.

PictographIntersection Altitude 541 ft

Agafem cami de l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 539 ft

Agafem la desviacio a l'esquerra superant la muntanyeta.

PictographMonument Altitude 549 ft

La Torre Negra és una masia romàntica fortificada que data l'any 1145, creada com a fortalesa per defensar l'àmbit territorial del monestir de Sant Cugat del Valles. Va ser reconstruida entre els segles XIV i XV inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. El 1432 els monjos s'oposaren que es continués la construcció de la fortalesa, però va continuar. L'antiga noble mansió reedificada es denominà Torre de Vilanova o Torre de Palou. El monestir adquirí la plena possessió de "la torre Negra" al segle XVIII, nom amb què es designà a partir de llavors degut a la tonalitat fosca de les seves pedres. Després de la compra per part del marqués de Rupit, de nou s'altera

PictographIntersection Altitude 545 ft

A la bifurcació ens diriguim a la dreta. Anem cap a la dreta

PictographIntersection Altitude 538 ft

Girem a la dreta.

PictographIntersection Altitude 607 ft

Agafem el camí de la dreta.