ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ Λιβάδι-Καλάνια

4 hours
December 1, 2019
December 2019

near Kalívia, Central Greece (Greece)

Από τα Καλύβια Λιβαδιού Αράχωβας ακολουθούμε τον ασφάλτινο δρόμο με κατεύθυνση προς επτάλοφο και στρίβουμε αριστερά σε χωματόδρομο για Αγ. Τριάδα, Κωρύκειο. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο αριστερά περνάμε από εξοχικές κατοικίες και από το εκκλησάκι της Αγ. Παρασκευής. Στην πρώτη διασταύρωση αριστερά ο δρόμος πηγαίνει για Κροκί και ευθεία συνεχίζει ελαφρώς ανηφορικά για Καλάνια. Φτάνοντας στα Καλάνια βλέπουμε πινακίδα αριστερά για Καλάνια και ευθεία για Αργοστύλια, Επτάλοφο που είναι ποδηλατικός δρόμος. Επιλέξαμε να πάμε από τα Καλάνια, κάνοντας μια στάση στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία (ανεβαίνει σύντομος χωματόδρομος), με πανοραμική θέα στο οροπέδιο και στη συνέχειαακολουθήσαμε για δύο περίπου χλμ το μονοπάτι Ε4 που έχει σήμανση με ταμπέλες και κόκκινες κορδέλες και δεν ποδηλατείται στο σύνολό του, για να συνεχίσουμε ποδηλατικά τη διαδρομή σε ήπιους χωματόδρομους μέσα από υπέροχα τοπία του Παρνασσού. Τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής οδηγούν στη θέση Μπονίκλ όπου συναντούμε τον επαρχιακό δρόμο Αράχωβας-Επταλόφου και επιστρέφουμε στην αφετηρία μας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.