PARC NATURAL GARRAF: Gavà-Castelldefels-Plana Novella-Sitges-Cunit (IBP:100)

Photo ofPARC NATURAL GARRAF: Gavà-Castelldefels-Plana Novella-Sitges-Cunit (IBP:100) Photo ofPARC NATURAL GARRAF: Gavà-Castelldefels-Plana Novella-Sitges-Cunit (IBP:100) Photo ofPARC NATURAL GARRAF: Gavà-Castelldefels-Plana Novella-Sitges-Cunit (IBP:100)

-1 ft
February 22, 2014
February 2014

near Gavà, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.050 m.

Ruta que ressegueix la penjada pel company "Totof" i que permet recórrer la part més coneguda del Parc Natural del Massís del Garraf.
Entre Gavà i Castelldefels, anem resseguint el passeig marítim i escalfant suaument, preparant el que vindrà en entrar al Parc Natural.

Quan vaig baixar aquest track no era conscient que gairebé tota la pujada era per asfalt ni que era tant sobtada i per tant dura: poc després de deixar Castelldefels i l'inici de les Costes del Garraf, hi ha trams força llargs amb pendents entre el 15 i el 20 % (vaig trobar uns quants ciclistes de carretera posant peu a terra !), que fant treballar de valent. S'agraeixen un parell de miradors per baixar pulsacions i fer alguna foto !
Un cop fet el cim (Pla d'en Querol), es fan un parell de "tobogans" importants encara en asfalt i després es pren una pista que anem seguint, alternant amb caminets, fins arribar al bonic monestir budista de "Sakya Tashi Ling", ubicat en una antiga cooperativa agrícola (La Plana Novella), que ha estat rehabilitada i que es pot visitar els caps de setmana.
Des d'aquí bàsicament baixem, aturant-nos a l'ermita parcialment en runes de Santa Maria i pedalant entre pins, plantes de romaní i algunes vinyes perdudes al bell mig del Parc Natural.
Després d'arribar a Sitges i recórrer el passeig marítim, encara toca treballar una mica fins a Vilanova i La Geltrú, ja que el track va resseguint els camins pedregosos que pugen i baixen recorrent diferents cales.
Des de Vilanova, pedalem per la vora del mar fins a Cunit, punt final de la ruta.

Coll de la Fanigola

Photo ofLa Plana Novella (monestir budista) Photo ofLa Plana Novella (monestir budista) Photo ofLa Plana Novella (monestir budista)

La Plana Novella (monestir budista)

PictographPhoto Altitude 0 ft

Mírador pic Martell

Pla d'en Querol (cim ruta)