Parc natural del Verdon: 3 rutes de BTT des de Castellane

Photo ofParc natural del Verdon: 3 rutes de BTT des de Castellane Photo ofParc natural del Verdon: 3 rutes de BTT des de Castellane Photo ofParc natural del Verdon: 3 rutes de BTT des de Castellane

2 days 2 hours 16 minutes
October 24, 2023
April 2023

near Castellane, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Rutes fetes la Setmana Santa del 2023. En el track hi ha les 3 rutes juntes.
Visitem el Parc Natural del Verdon. Fem camp base a un dels càmpings del poble de Castellane. Tot i que encara és d'hora i els matins i vespres són gèlids, el lloc és encantador i podem gaudir de bons dies amb sol que ens permeten descobrir alguns racons.

Són rutes curtes i totes 3 tenen l'inici a Castellane. El primer dia fem una circular d'uns 25 quilòmetres, descobrim camins i pistes al nord de la població amb bones vistes al llac de Castillon. És la més difícil ja que fem trams drets i tècnics de corriol de pujada. Abans d'arribar al punt màxim ens fa pujar a peu gairebé mitja hora fins dalt d'una cresta. Des d'aquí dalt les panoràmiques 360 són espectaculars. Podem veure els cims enfarinats a partir de dos mil metres. El corriol de baixada no és fàcil, primer et porta per un tram de cresta i després baixa dret. Després de la petita població de Cheiron combines pista i corriol més fàcil fins arribar al poble.

El segon dia és una ruta més fàcil, tot i això faig algun tram tècnic de baixada. És una circular d'uns 30 quilòmetres per l'est de Castellane. Es puja per una estreta carretera solitària que voreja el llac de Chaudanne. Després vas agafant alçada i els paissatges es van fent més guapos. A mitja pujada et trobes un poblet preciós, Demandoix. Corono el coll de St. Bernabé a 1365 m. Baixant se segueix un tram de pista que va per sota una línia de la llum que ens enllaça amb un corriol (GR) boníssim i prou fàcil fins al capdavall del port.

El tercer dia ja marxem i no la faig circular. És més curta, uns 20 quilòmetres, però és el dia que gaudeixo més dels paissatges canviants i abruptes, rodejat en tot moment de terreny calcari amb formacions que et fan badar. Ben bé la meitat dels quilòmetres (o més) són per corriol. És un tros de tram de la ruta "Transverdon" que encara tinc pendent. Gaudeixo de molt bones vistes de les gorges del Verdón, on més tard ens hi endinsarem amb la furgoneta per una carretera revirada. El primer tram de corriol que va vorejant la muntanya m'acaba portant a un llogarret que sembla un pessebre, Chasteuil. A partir d'aquí, tenim una bona pujada fins el punt més alt del dia (a uns 1300 m.), és una zona de prats immensa amb un petit refugi de pedra. Ja només queda baixar fins a Rougon per un a pista de corbes fàcil i amb unes vistes precioses al poblet de destí, encaixonat dalt d'un roc que fa de mirador a les Gorges del Verdon.

Posem difícil bàsicament pel primer dia, molt més tècnic i amb trams a peu. Em venen ganes d'anar a fer tota la Transverdon, per conèixer més aquest territori i la infinitat de racons que deu amagar. Això només ha estat un tast, però m'hi he sentit com a casa, un terreny trencat i amb pobles molt semblants al Berguedà.