Panoramica circular Cervinia Valtournenche 2014-08-15

Photo ofPanoramica circular Cervinia Valtournenche 2014-08-15 Photo ofPanoramica circular Cervinia Valtournenche 2014-08-15 Photo ofPanoramica circular Cervinia Valtournenche 2014-08-15

August 19, 2014
August 2014

near Valtournenche, Valle d’Aosta (Italia)

Fabulosa ruta circular Valtournenche Cervinia Funivia Bike Park La Salette.

Bike Park Cervinia / Alps MTB 2014 from bttmania.org on Vimeo.

Sortim de Paquier (Valtournenche) cap a Crepin i remuntem pista fàcil i agradable cap a Liortère on tenim les primeres vistes espectaculars del Cervino.
Prenem el camí "8" que és una pista quasi plana sobre el canal d'aigua que ve de Perrères i acaba a Promoron per alimentar des d'allà la central de Maen.
El bosc és espectacular i la pista molt fàcil apta per passejades familiars. Hi ha petits túnels que es poden passar sense llum però tenen tolls i fang.

Arribem a Perrères on hi ha aparcament, picnic, serveis i fonts i trobem un dels pocs moments on cal baixar de la bici per una minúscula pujada del sender "1" que ens durà seguint el torrent de Marmoré fins a Breuil Cervinia.
Curta pujada fins el telefèric que ens pujarà dos trams: primer a Plan Maison i el segon, amb la bici dins de la cabina, fins als llacs de la Cime Bianche. Les estacions del telefèric (funivia) tenen bars i restaurants dins i a prop, per triar.
Des dels llacs prenem el descens suposadament fàcil del bike park i de fet el podem fer quasi tot dalt de les nostres btt que no són de descens, però patim una mica.

En menys de 4Km de descens anem a parar al camí marcat "18" sobre l'antiga via del trenet, arreglada per caminar i pedalar, quasi 2Km per jugar a fer fotos i fruir del paisatge impressionant.
Després de l'estació del trenet tenim uns 4Km de baixada/passeig per pista on podrem fruir de les vistes cap a la part baixa de la vall i arribem a dalt del funicular de La Salette que ve directe de Valtournenche.
Aquí prenem un altre descens de Bike-park aquest més fàcil que ens durà a la petita joia en forma de llac de Loz, el poble de Loz i al peu del remuntador on podrem rentar les bicis si arribem a bans de les cinc de la tarda.

Tanquem la ruta pel passeig de salut amb rètols explicatius fins al poble.

Una de les poques rutes circulars i 100% ciclables de la vall.

VISTA

Sorprenent vistes cap al sud de la vall!

Funivia

Camí '8'

• Photo of stefanogorret
    stefanogorret Jul 22, 2018

Consiglio a tutti questo giro panorami stupendi e possibita di varianti

dani_pent Jul 22, 2018

Gracie mille¡

• Photo of ciuffolo
    ciuffolo May 26, 2020

ciao la salita si può fare in bici anziché funivia ? i 1300 dsl sono compresi della funivia ?

dani_pent May 26, 2020

Gracie Stefano!

Gli 1300 dsl sono compresi della funivia. Si può fare, ma sarà difficile

• Photo of ciuffolo
    ciuffolo May 26, 2020

volevamo fare quel dislivello in bici . provo a vedere se esiste un modo . comunque grazie della cortesia e complimenti per il giro