Pals+Torroella de MOntgri+Punta Ventosa+Puig Segalar+Verges

Photo ofPals+Torroella de MOntgri+Punta Ventosa+Puig Segalar+Verges Photo ofPals+Torroella de MOntgri+Punta Ventosa+Puig Segalar+Verges Photo ofPals+Torroella de MOntgri+Punta Ventosa+Puig Segalar+Verges

June 4, 2019
May 2019

near Regencós, Catalunya (España)

Sortida llarga amb quilometratge però amb poc desnivell acumulat el que la fà una mica apta per a tothom encara que tot el desnivell esta acumulat en la zona del Montgrí i durant aquesta zona la sensació d''estar fent un gran esforç es importat però una vegada tornem al pla recuperarem ràpidament, be, segons el ritme al pla, je, je, je....

Iniciem el recorregut pels Masos de Pals per creuar el arrossars anant cap a Torroella de Montgrí. Fins a Torroella excepte l'inici pel costat dels Masos de Pals a on hi ha una mica de pujada la resta es molt plana i fàcil, si el vent ho permet perquè en aquesta zona la tramuntana acostuma a estar molt present.

A Torroella iniciem la primera pujada que passa pel costat de la Casa de les Dunes fins sortir a un petita àrea d'esbarjo que ja esta a la part alta de la carena que hi ha entre el Castell del Montgrí i Rocamaura.
Seguim direcció cap a Rocamaura però aquesta vegada no pugem. Si voleu provar-ho teniu dos revolt forts cap amunt i ja hi sereu.

Baixem cap a la Torre Ronca, caseron que es molt gran i bonic. us semblara que estem al jardí de la casa perquè us trobareu una cadena per accedir a la pista principal que seguirem fins sortir d'ella cap a l'esquerra i seguir el gr92. El gr92 te un tram bastant complicat per la quantitat de pedres i pedres que hi han fins el punt d'agobiar-se una mica. Superada aquesta dificultat el gr continua fins trobar la pista que ens portar recte fins la punta Ventosa, a on trobareu un bunker de la guerra i unes vistes de Cal Montgo espectaculars.

Continuem desfent la llarga recta d'accés a la punta per separar-nos de la costa i anar baixant poc a poc, fent tobogans fins a Bellcaire. Una vegada al pla trobarem algun tram asfaltat fins passar Tor a on hem de creuar la carretera i agafar el camí que trobarem al davant per iniciar la pujada al Puig Segalar.

la pujada es llarga totalment oberta, per tant si el sol pica no us escapareu de passar una molt bona calorada. No es fàcil pujar al Puig Segalar, no pel desnivell si no per el terreny que es bastant empedrat i es fa una mica mes complicat rodar molt rodó.
Des de el Puig Segalar torneu a tenir vistes de tot el Baix i Alt Empordà.

Ara de tornada cap a la sortida baixarem a la cruïlla que hi ha abans de arribar al Puig i trencarem a la dreta per fer molts poc mestres i agafar el camí que surt a l'esquerra per fer una llarguíssima baixada que desfruitareu un munt.

Hi al pla ja tota la tornada serà mes monòtona passant per Verges i alternant les pistes i camins amb algun tram asfaltat però molt totalment tranquil sense cotxes.

Salut i força pedals.

Punta_Ventosa

• Photo of Tarres
    Tarres Aug 7, 2023

Gràcies per aplaudir la ruta!!!!
    No dubteu a preguntar qualsevol dubte!!!