Palmanyola - Moleta de Pastoritx

January 2, 2016
December 2015

near Palmanyola, Baleares (España)

Sortida curta però intensa que ens acosta a Valldemossa desde Palmanyola pujant la Moleta de Pastoritx.

Iniciam la ruta per carretera de Sóller i giram a n'es desvio cap a Raixa. Arribats a n'aquestes cases seguim es camí cap a Raixeta i, una vegada hi arribam hem de continuar. Aquí es camí se complica, ja que hem d'anar sa major part d'es temps per dins es Torrent de Raixa, així que se roda poc o gens durant uns 20 minuts.

Arribats a nes portell que dóna accés a sa finca de Pastoritx sa cosa canvia i podem començar a rodar molt més. Circulam per dins aquesta finca paral·lelament a n'es torrent durant uns minuts fins que l'abandonam per agafar una pista que, entre oliveres, mos acosta molt a ses cases i primer i después mos enfila constantment cap a n'es Plà d'es Xots, en plena Serra de Son Moragues i molt aprop d'es cim de sa Moleta de Patoritx. S'ascens no és difícil, però sí físicament exigent i se pot arribar a fer llarg.

Una vegada arribats a n'es cim circulam per un auzinar molt brut i que pot induir a perdre es camí amb facilitat. En alguns punts haurem de caminar i pràcticament trepar, però no per molta estona i sa recompensa no se fa esperar gaire: primer de tot unes vistes espectaculars sobre Valldemossa, llavors una baixada divertida i ràpida sense grans perills, i finalment una visita a sa Font de Son Verí (que no és gaire cosa, però si un hi posa una mica d'imaginació per reconstruir-la sap que és magnífica).

Finalment ja només queda tornada clàssica per es carrer d'es Molinet cap a sa depuradora, Son Sauvat, Son Brondo, s'Estret, Esglaieta i cap a Palmanyola.