Palamós-Cala estreta-Faro-Zona Fitor-corriols-Montràs Palamós

Photo ofPalamós-Cala estreta-Faro-Zona Fitor-corriols-Montràs Palamós Photo ofPalamós-Cala estreta-Faro-Zona Fitor-corriols-Montràs Palamós Photo ofPalamós-Cala estreta-Faro-Zona Fitor-corriols-Montràs Palamós

April 2, 2011
March 2011

near Sant Joan de Palamós, Catalunya (España)

Ruta variada, con subida por pista, por asfalto,senderos, llano y bajada. Salimos por la gasolinera de Sant Joan, pero en vez de cojer la via verde cogemos a la derecha, el "camí ral" a unos 150 metros entramos a la derecha y nos internamos en un bosquecillo que cruzamos y vamos a salir al camino de ronda que va a Castell, en este tomamos a izquierda hasta pasar el puente de piedra y al final de este giramos a derecha en dirección a la playa, nos topamos de frente con la barrera y seguimos por esta subiendo la cala estreta, una vez arriba nos decantamos a la derecha que sigue subiendo, y después bajamos por un sendero que nos llevará por el cap Roig a la "colina del sol" seguimos y al cabo de poco volvemos a girar a derecha que nos llevará a calella, seguimos hasta encontrar la carretera principal, nos vamos a la izquierda y vamos a la playa de Llafranch, cogemos de nuevo a izquierda y subimos al faro de San Sebastián por la carretera del litoral, luego bajamos en dirección a Tamariu pero antes de llegar al cruce cojemos un camino a la izquierda que nos llevará de nuevo a Llafranch, desde aquí seguimos de nuevo en dirección a Tamariu, después volvemos a tomar a la izquierda en dirección Palafrugell que salimos a un parking de caravanas que hay por debajo de la policia local, salimos a la carretera en dirección Palamós y en la rotonda hacia la izquierda, en la primera salida nos vamos dirección Ermedàs y justo cuando nos encontramos con la via verde la cojemos hasta Montràs, cuzamos la C-31 y nos dirigimos al pavellón de deportes, lo pasamos y nos vamos a buscar la subida a Fitor que pasa por el màs Torroella, desde quí vamos en dirección a Vall Llobrega y cuando encontramos un arbol en mitad del camino vamos a la izquierda, ( el de la derecha lleva a Fitor) bajamos y justo cuando nos encontramos otra pista que baja hacia la izquierda, la tomamos y seguimos bajando hasta que encontramos un sendero muy chulo que sale a la derecha, lo vamos siguendo hasta que nos saca a la pista de nuevo y la cruzamos de frente, seguimos por un nuevo sendero que nos sacará a Montràs a la altura del "eclipse", cruzamos la C-31 por debajo y nos vamos a buscar la via verde y volvemos a la gasolinera de Sant Joan de Palamós.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ruta variada, amb pujada per pista, per asfalt, senders, pla i baixada. Sortim per la bencinera de Sant Joan, però en comptes d'agafar la via verda agafem a la dreta, el "camí ral" a uns 150 metres entrem a la dreta i ens endinssem en un bosquetet que creuem i anem a sortir al camí de ronda que va a Castell, en aquest prenem a l'esquerra fins a passar el pont de pedra i al final d'aquest girem a dreta en direcció a la platja, ens trobem de front amb la barrera i seguim per aquesta pujant la cala estreta, un cop a dalt ens decantem a la dreta que segueix pujant, i després baixem per un corriol que ens portarà pel cap Roig al "turó del sol" seguim i al cap de poc tornem a girar a dreta que ens portarà a calella, seguim fins a trobar la carretera principal, ens anem a l'esquerra i anem a la platja de Llafranc, agafem de nou a l'esquerra i pugem al far de Sant Sebastià per la carretera del litoral, després baixem en direcció a Tamariu però abans d'arribar a la cruïlla agafem un camí a l'esquerra que ens portarà de nou a Llafranc, des d'aquí seguim de nou en direcció a Tamariu, després tornem a girar al'esquerra en direcció Palafrugell que sortim a un pàrquing de caravanes que hi ha per sota de la policia local, sortim a la carretera en direcció Palamós i a la rotonda cap a l'esquerra, a la primera sortida ens anem direcció Ermedàs i just quan ens trobem amb la via verda l'agafem fins a Montràs, creuem la C-31 i ens dirigim al pavelló d'esports, el passem de llarc i ens anem a buscar la pujada a Fitor que passa pel màs Torroella, des d'aquí anem en direcció a Vall llobrega i quan trobem un arbre al mig del camí anem a l'esquerra, (el de la dreta porta a Fitor) baixem i just quan ens trobem una altra pista que baixa cap a l'esquerra, la prenem i seguim baixant fins que trobem un corriol molt xulo que surt a la dreta, l'anem seguint fins que ens treu a la pista de nou i la creuem de front, seguim per un nou sender que ens traurà a Montràs a l'alçada del "eclipse", creuem la C-31 per sota i ens anem a buscar la via verda i tornem a la bencinera de Sant Joan de Palamós.

• Photo of rider11
    rider11 Aug 19, 2015

He seguit aquest track en sentit invers i força bé tot i que m'he trobat alguns carrers en direcció prohibida i algun corriol segurament es mes divertit fer-lo de baixada. He trigat 3h en completar aquesta ruta, incloent parada de 10min al far de St.Sebastià, lloc ideal per fer fotos i recuperar energies. La mitja de velocitat m'ha sortit a 14km/h i en moviment 16km/h.