Photo ofPalafrugell, Esclanyà, Residencial Begur, Tamariu, FONT DE CRUANYES i Palafrugell. 02/08/2023 Photo ofPalafrugell, Esclanyà, Residencial Begur, Tamariu, FONT DE CRUANYES i Palafrugell. 02/08/2023 Photo ofPalafrugell, Esclanyà, Residencial Begur, Tamariu, FONT DE CRUANYES i Palafrugell. 02/08/2023

August 8, 2023
August 2023

near Palafrugell, Catalunya (España)

La sortida d'avui ha estat plena de corriols i camins tapats per la vegetació. Una ruta força bona per fer en dies calorosos com el d'avui (2 d'agost). Al principi, com que era d'hora i amb els camins ombrívols, no es notava gaire, però passades les 10, la xafogor a estat insuportable. Sort de la Font d'en Cruanyes que m'he refrescat una mica, però igualment he decidit reduir la ruta i tornar abans d'hora a Palafrugell.

Sortim des de la cruïlla entre l'avinguda Pompeu Fabra i el carrer de la Tarongeta en direcció a l'escola Pi Verd, per on agafem un camí de terra en direcció al cementiri d'Esclanyà, abans d'arribar a la carretera que agafem a la dreta amb precaució, i que deixem immediatament agafant la primera sortida a l'esquerra. Anem a la dreta i posteriorment a la primera cruïlla, anem recte fins arribar a un corriol a mà dreta que agafem i que ens portarà fins un carrer asfaltat, que agafem a la dreta. Seguim fins la segona sortida a l'esquerra. A partir d'aquí anem pel camí principal i a les bifurcacions agafem el camí de la dreta fins arribar a tocar de la urbanització Residencial Begur, on girem a l'esquerra, i seguidament a la dreta (hi ha una mena de casa reduïda).

Aquí agafem la primera sortida a l'esquerra en direcció a les Mines del Vilanova, jo m'ho he passat i he girat a la segona !

Anem seguint el camí principal passant per una construcció de fusta força curiosa (foto) fins arribar a un camí principal que ja havíem passat. Jo aquí m'he equivocat i m'ha costat tornar a la ruta. L'agafem a mà dreta i seguidament el deixem agafant un altre corriol a la dreta fins arribar a un camí principal que tornem a anar a la dreta. Anla següent bifurcació novament a la dreta, passant per davant del Veïnat de Puigcalent, on tornem a agafar un altre corriol a la dreta.

Aquí hi ha diferents bifurcacions i cruïlles, així que us recomano seguir el plànol ja que hi han força opcions, i com es sol dir, més val una imatge que mil paraules.

Arribem a unes torres elèctriques que seguim uns metres, per posteriorment agafar una sortida a l'esquerra que ens porta a un camí ample. Uns metres més endavant ens trobem una nova bifurcació amb un cartell de Regencós, com a referència, que agafem a la dreta i que seguim fins arribar pràcticament a Residencial Begur. Però encara no entrem, girem a la dreta i tornem a gafar un corriol en direcció oposada a la que portàvem fins ara. Quan arribem a la següent bifurcació, anem a l'esquerra en forta pujada i, aquesta vegada, sí que entrem a Residencial Begur.

Primera carrer a l'esquerra en pujada, el següent a la dreta. La segona sortida a la dreta fins arribar a un Supermercat, per on travessem la carretera GIP-6531.
Seguim recte en pujada fins arribar a un camí principal que agafem a la dreta i que ens porta per Mas Llord (aquí també m'ha costat passar perquè han fet un mur de terra).

Passat Mas Llord, com anteriorment, us recomano que mireu el plànol, ja que hi han un munt de bifurcacions i cruïlles, algunes porten al mateix camí, així que aneu per on creieu millor sempre en direcció a la Font de Cruanyes.

A la Font de Cruanyes surt una aigua molt fresca, cosa que he aprofitat per refrescar-me. Encara que està clarament indicat que l'aigua és NO potable (no està controlada per cap autoritat sanitària) també he aprofitat per omplir l'ampolla d'aigua, que ja l'havia exhaurit.

He continuat la ruta pujant des de la font fins un camí principal que a he agafat a l'esquerra i posteriorment he agafat la.segona sortida a la dreta, en pujada.

Quan ja he començat a baixar, he agafat una bifurcació a la dreta per tornar cap a Palafrugell. Un camí que m'ha portat fins el camí vell de Tamariu per on he entrat i acabat, aquesta sortida d'avui.

Ruta #231

PictographIntersection Altitude 302 ft

PictographIntersection Altitude 387 ft

PictographIntersection Altitude 430 ft

Bifurcació. A la dreta (mur d'una casa).

Construcció en mig del bosc.

PictographIntersection Altitude 301 ft

PictographIntersection Altitude 232 ft

PictographIntersection Altitude 294 ft

A l'anterior bifurcació m'he equivocat i hauria d'haver girat a l'esquerra. Aquí pujo cap a munt per tornar al corriol anterior.

PictographIntersection Altitude 231 ft

PictographIntersection Altitude 407 ft

Bifurcació. A l'esquerra en forta pujada.

PictographIntersection Altitude 125 ft

Bifurcació. A la dreta per corriol.

PictographIntersection Altitude 110 ft

Atenció. Bifurcació. A la dreta.

PictographFountain Altitude 180 ft

Font d'en Cruïlles. Aigua no potable!

• miquelrbs Nov 11, 2023

Fantastica !!

• Photo of Marin24
    Marin24 Nov 19, 2023

Me gustó mucho . Lo único malo que te mete en un tramo que hay demasiada vegetación y el camino apenas se nota pero bueno , se acaba rápido. La ruta es bastante larga y divertida y tabien solicitante en unos tramos .