pakabod-baladeh-kalak-varangerod-dizin-fasham پاکبود بلده کلاک بالا وارنگه رود دیزین فشم

Experts only
September 17, 2021
September 2021

near Ḩeyraq, Māzandarān (Iran)

اصل برنامه از خاتون بارگاه شروع میشه که در این برنامه بدلیل نامشخصی ثبت نشد اما ترک مسیر خاتون بارگاه تا بلده بصورت ترک جداگانه و مستقلی در صفحه من وجود داره. این ترک تقریبا از پایین پاکبود ثبت شده. از پاکبود تا یالرود(اولین روستا) نود درصد مسیر سراشیبیست. کنار کلبه های چوپانها و کمی پایین تر به سمت بلده چشمه آب وجود دارد. تا کلبه چوپانها مسیر پاکوب و از کمی پایین تر از کلبه ها مسیر جاده خاکی و از یالرود تا بلده جاده اسفالت می باشد. مسافت بیست و پنج کیلومتری آسفالته بلده تا کلاک بالا با وانت طی شد. کلاک بالا فروشگاهی برای خرید مایحتاج ندارد. یک مدرسه دو اتاقه (کف موکت شده) و یک حسینیه وجود دارد که به شرطیکه از قبل پر نشده باشند برای اقامت شب مناسب هست.پایین تر از گردنه یک چشمه وجود دارد که در زمان اجرای این برنامه(اواسط شهریور)، آب نداشت. بعد از گردنه چورن تا دریاچه کمانکوه(که در زمان این برنامه کاملا خشک بود) دو قسمت سربالایی و بقیه مسیر سراشیبیست. کمی پایین تر از دریاچه کمانکوه(در مسیر آب ) و بعد از گردنه سوتک و کنار محیط بانی گردنه سوتک چشمه آب وجود دارد. تقریبا از کمانکوه تا وارنگه رود مسیر سراشیبیست بجز قسمتهای کوچکی از مسیر در محل گذر از دره ها بعد از دریاچه. مسافت ده کیلومتری اسفالته از وارنگه رود تاهتل دیزین با وانت طی شد. هتل دیزین اتاق اجاره ای، رستوران و کافی شاپ دارد. مسیر شش کیلومتری از هتل دیزین تا بالای گردنه مسیر پرشیبیست که اسفالت قسمتهایی از آن بدلیل ریزش خراب شده است. از گردنه تا فشم به مسافت بیست کیلومتر اسفالت و تماما سراشیبیست