ORGANYÀ- GÓSOL (12ª etapa de la volta perimetral de Catalunya)

Photo ofORGANYÀ- GÓSOL (12ª etapa de la volta perimetral de Catalunya) Photo ofORGANYÀ- GÓSOL (12ª etapa de la volta perimetral de Catalunya) Photo ofORGANYÀ- GÓSOL (12ª etapa de la volta perimetral de Catalunya)

October 10, 2019
October 2019

near Organyà, Catalunya (España)

12ª etapa de la volta inédita perimetral a catalunya, feta a l'octubre de 2019
Sortim d’Organyà vorejant el riu Segre, fins trobar la carretera, que després de creuar el pont ens durà a FIGOLS ((2,6). Seguim cap el veïnat de ROMANINS ((2,9), on comença una forta pujada per un camí carreter, amb bones vistes a la nostra dreta sobre la vall. Passem davant la masia de La Serra (5), on la pendent es va pronunciant i salvant en varies ziga-zagues pedregoses, fins arribar al Coll de Peguera (11,2), on entrem al bosc de Voloriu, aquií el desnivell es va suavitzant fins el mas de Aïnat.
Comencem a enfilar-nos fins el Coll Durau )19,1)(1.429 m). Seguim pujant fins un mirador 24,3)(1.429m), on podem contemplar tota la vall i que serveix per relaxar-nos, després del ascens, que continua fins arribar al Coll d’Ares (25,3)(1.641 m), on podem observar la Serra del Cadí i el Port del Compte.
Comencem el descens, entre boscos, per un camí sinuós i pedregós, que ens portarà a OSSERA (30,9)(1.241m). Seguim cap PADRINÀS (35,8), SANT PERE (37,6) i MONTARGULL (39,4), poblets pràcticament deshabitats.
Ja amb el pis asfaltat, passem pel Molí de Fórnols.
Seguint la carretera arribem a TUIXÉN (45,7), on comença una sostinguda pujada per asfalt, passem per JOSA DE CADI (51,6), creuem el Coll de Josa (56,7)(1.603) i en vertiginós descens arribem a GÓSOL (60,7)