Oix-vall del bac-Sant Pau de Segúries-Oix

June 16, 2012
June 2012

near Oix, Catalunya (España)

ruta llargueta que surt d'Oix a l'alta Garrotxa. Primer baixem (o pujem) per la carretera fins a Can Bundància per agafar la pista asfaltada de la vall del Bac. La pista puja i baixa suau fins a una casa que es diu Les Planes on puja fort durant potser un km. després torna a baixar fins l'hostal del Bac. Naltros, per no fer tot asfalt hem agafat el Gr poc després de l'hostal i val a dir que ha estat una decisió encertada. La pista és espectacular entre fagedes i amb molta frescor que avui s'agraia. Però després hem girat per continuar el Gr i hem trobat un tros trialer que l'hem fet tot a peu i un cop creuat un rierol hem hagut d'empènyer la bici una bona estona fins la pista asfaltada. Després uns km més força emprenyadors i a ple sol per la pista fins cal Mariné a Sant Pau i baixar fins al poble. Hem esmorzat una estona a la plaça (per cert, si compreu al forn de pa fipareu amb el preu: una cola, un aquarius i una aigua de 1,5 li 1'90 €) després un tros de carretera fins trobar el trencant del Peric (turisme rural). A partir d'aquí, i amb força ombra uns 3 o 4 km de pujada i després planejar una estoneta amb unes vistes extraordinàries. Després de creuar una tanca de prohibit el pas (marques de PR) hem baixat una bona estona per una pista molt punyetera per la gran quantitat de pedres que hi havia. No es podia anar gaire ràpid. i després un tros de carretera fins un trencant que deia Sant no sé què de la Pera. Hem girat aquí per fer la pista antiga i ens hem perdut uns metres que ens han obligat a desfer camí per unes rampes força dures. Després la pista de baixada que travessa unes quantes tanques elèctriques, que primer es fa bé i després es transforma en trialera pedregosa. Els primers metres els hem hagut de fer a peu perquè no som unes màquines en això. Després es pot fer bé però no et permet anar gaire ràpid fins a Oix. Potser seria una bona opció continuar per la carretera fins a Oix enlloc de girar per la pista antiga. Molt, molt, molt recomanable.