نوردوز به طرف کاپان ( ارمنستان)

September 8, 2021
September 2021

near Agarak, Syunikʼ (አርሜኒያ)

زدیم به جاده
تو کشورهمسایه ما یه جایی است که بهش میگند کربلا که یعنی سرزمین درد سرزمین بلا و…. اما مثل اینکه جاش اومده توایران ومثل اینکه چندتا بلا هم به ان اضافه شده وهمینطور ریشه هاشو تو سرزمینمون پهن وپهنتر میکنه
ومتاسفانه مشکلات باعث به تعویق افتادن سفرمون شد والان یه فرصت مناسبه که بزنیم به جاده های پر پیچ وخم ارمنستان

غروب رسیدیم مرز نوردوز وبا توجه به خستگی راه تصمیم به خوابیدن در تنها هتل نوردوز که همان هتل اریکه است گرفتیم اگه به چشم یه سایکل توریست نگاه کنی هتل بدی نبود ماشینمون را توپارکینگ شبانه روزی گذاشتیم و با خیال راحت شب خوابیدیم وصبح ساعت ۸ وارد پایانه مرزی شدیم وساعت ۹ باتوجه به خلوت بودن مرزاز مرز ارمنستان گذشتیم وارام ارام اماده رکابزنی شدیم
۸ کیلومتر اول صاف ودارای یه شیب ملایم اما رفته رفته شیب تند تر وتندترمیشد وگاها شیبها ۱۲٪ وپس از طی ۳۶ کیلومتر ازراه ( باتوجه به ۱۶۰۰ متر الویشن گین تصمیم به کمپ زدن گرفتیم وتو یه جای دور از دید چادرمون را به پاکردیم وبعد از چند دقیقه فهمیدم که عینکم را در۵ کیلومتری قبل از کمپم در یه رستوران جا گذاشتم وباتوجه به تاریکی هوا ، برگشت به رستوران را به فردا صبح موکول کردم