Novi Travnik - Nekropola stećaka Maculje - Vilinska pećina

Photo ofNovi Travnik - Nekropola stećaka Maculje - Vilinska pećina Photo ofNovi Travnik - Nekropola stećaka Maculje - Vilinska pećina Photo ofNovi Travnik - Nekropola stećaka Maculje - Vilinska pećina

July 15, 2023
July 2023

near Novi Travnik, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Novi Travnik - Maculje - Vilinska pećina

Trg Općine Novi Travnik

Raskrsnica ulica Ive Andrića, Stjepana Tomaševića i Vilenička ( kružni tok ), skrenuti - izaći na prvom izlazu desno

Prva raskrsnica nakon kružnog toka, izlaz iz gradske zone, skrenuti desno

Raskrsnica prema Gornjem Vakufu-Uskoplju, potrebno skrenuti lijevo

PictographInformation point Altitude 2,183 ft

Na biciklističkoj stazi u naseljenom mjestu Opara, koja na ovom dijelu ima malu raskrsnicu na kojoj se može skrenuti desno da bi se nakon nekih 20-ak metara pogledala Nekropola stećaka Opara., za nastavak vožnje biciklističke staze nastaviti voziti ravno bez skretanja Nekropola stećaka Opara od Novog Travnika je udaljena 12 km, u pravcu Gornjeg Vakufa (Uskoplja). Nekropola se sastoji od 42 stećka, od čega su 10 sljemenjaci, 29 sanduci i 3 ploče. Jedan sanduk je izdubljen u obliku korita, a jedan je sa bočne strane ukrašen polumjesecom,a sa druge strane motivom savijene ruke sa pet prsta. Nekropola stećaka Opara proglašena je Nacionalnim spomenikom BiH 19.05.2009.godine.

Trasa biciklističke staze, lokacija Opara

Česma u naseljenom mjestu Monjići, na kojoj se može osvježiti i nasuti voda

PictographInformation point Altitude 2,521 ft

Neposredno nakon česme nalazi se turistička signalizacija koja vodi prema Nekropoli stećaka Zagrlje i Nekropola stećaka Maculje Nekropola stećaka Kaurlaš u Zagrlju od Novog Travnika je udaljena 15 km u pravcu Novi Travnik-Gornji Vakuf (Uskoplje).Nekropola se sastoji od 40 stećaka, posebno se ističu 3 krstače. Materijal od koga su stećci izgrađeni je miljevina,meki kamen, čija se ležišta i majdani nalaze u dolini rijeke Bile i obilato se koristi u ovom prostoru još od rimskih vremena. Sve tri krstače visoke su 1,80m.Krstače datiraju iz 15 i 16 stoljeća. Nekropola stećaka Kaurlaš u Zagrlju ,proglašena je Nacionalnim spomenikom BiH 11.09.2007.godine.

Velika krivina i raskrsnica prema naselju Lisac, nastaviti se kretati pravo glavnom cestom bez skretanja

Pogled na naseljeno mjesto Monjići

Kretanje biciklističkom stazom prema planini Pavlovica

Česma na biciklističkoj stazi, na dionici prema planini Pavlovica, može se lijepo osvježiti i nasuti voda

Kretanje biciklističkom stazom prema planini Pavlovica

Vrh planine Pavlovica

PictographMountain hut Altitude 3,233 ft

Lovački dom Pavlovica

Lovački dom Pavlovica nalazi se na cca 1000 m nadmorske visine, raspolaže sa smještajnim kapacitetima, ukusnom hranom i pićem, naravno obezbijeđen je i toalet i voda za osvježenje.

Nastavak biciklističke staze prema Nekropoli stećaka Maculje

Krajolik na biciklističkoj stazi

PictographInformation point Altitude 3,146 ft

Putokaz i mapa prema Nekropoli stećaka - Kameni svatovi gdje je potrebno skrenuti lijevo, a nastavak puta vodi prema Vilinskoj pećini, ali taj put će se nastaviti u povratku nakon posjete Nekropoli stećaka Maculje - Kamenim svatovima

20-ak metara nakon skretanja sa glavne ceste prema Nekropoli stećaka Maculje nalazi se raskrsnica na kojoj treba skrenuti lijevo

Panorama

Panoramski pogled na predjele prema putu do Nekropole stećaka Maculje

Nekropola stećaka Maculje sa 117 stećaka, 101 stećak i 16 krstača ,jedna je od najljepših nekropola u BiH.Od Novog Travnika je udaljena 21 km u pravcu Gornjeg Vakufa( Uskoplja). Nalazi se na 998m nadmorske visine. Nacionalnim spomenikom BiH proglašena je 17.09. 2007. godine. Na UNESCO-vu listu spomenika svjetske kulturne baštine upisana je sa još 20 nekropola iz BiH 15.07.2016.godine. Do nekropole stećaka Maculje dolazi se asfaltnim putem, postavljena je turistička signalizacija , tabla sa znakom UNESC_o, napravljen parking i suvenirnica.

PictographInformation point Altitude 3,202 ft

Informaciona tabla sa mapom

Photo ofInformaciona tabla - World Heritage Site - Svjetska kulturna baština - Nacionalni spomenik BiH Photo ofInformaciona tabla - World Heritage Site - Svjetska kulturna baština - Nacionalni spomenik BiH Photo ofInformaciona tabla - World Heritage Site - Svjetska kulturna baština - Nacionalni spomenik BiH

Stečci - Kameni svatovi

Povratak sa destinacije Nekropole stečaka Maculje prema odredištu Vilinska pećina. Na mjestu povratka, tamo gdje se nalazila tabla sa putokazima skrenuti lijevo i nastaviti se kretati glavnom cestom prema Vilinskoj pećini

Krajolik prema Vilinskoj pećini

Raskrsnica - Putokaz

Skretanje prema Vilinskoj pećini, na način da se izvrši skretanje lijevo prema Sebešiću i Fojnici

PictographTree Altitude 3,051 ft

Šuma prema Vilinskoj pećini

Biciklistička staza - put prema Vilinskoj pećini

PictographCave Altitude 3,203 ft

Putokaz prema Vilinskoj pećini

Na ovom mjestu, potrebno je ostaviti bicikla, te krenuti lijevo, pješice prema Vilinskoj pećini, koja se nalazi na udaljenosti cca 800 metara od ove lokacije

Informacija - raskrsnica

Šumska staza prema Vilinskoj pećini

PictographTree Altitude 3,211 ft

Šuma

Šuma i staza prema Vilinskoj pećini

PictographInformation point Altitude 3,220 ft

Šumska staza

PictographInformation point Altitude 3,352 ft

PictographInformation point Altitude 3,398 ft

PictographInformation point Altitude 3,416 ft

Planinarske oznake za kretanje prema Vilinskoj pećini, skrenuti lijevo

Putokaz prema Vilinskoj pećini, skretanje lijevo

PictographInformation point Altitude 3,432 ft

Lokacija nadomak Vilinske pećine

PictographCave Altitude 3,473 ft

Vilinska pećina

Završna destinacija - Vilinska pećina Nalazi se u selu Sebešić ispod Vilinske kose Vilinska pećina 1954.godine proglašena je prirodnom rijetkosti BiH. Pećina ima strmi ulaz,prostrane dvorane i veliki broj pećinskog ukrasa (stalagmita i stalaktita).