Novetats 2020 al 'bikepark' de 'Reus i voltants'

September 20, 2020
September 2020

near Reus, Catalunya (España)

Nou mesos després del darrer cop, veient que seria un grup petitet, m'animo a tornar a fer btt del bo amb els companys dels dissabtes. Primer pintava tranquilet pq la idea era anar a fer rodalies per Montbrió, Riudecols... però amb les pluges es decideix fer rodalies per damunt de Reus i comandades pel Sergi... "Això no serà fàcil", penso, pq està més fort que el vinagre, però en compensació, ràpidament s'anima a ensenyar-me els senders nous que han anat sortint aquest any per la zona.

Primer fem un de pujada paral.lel al camí del Coll del Perelló. Després, baixem capa la Riera de Salvia per sota del sender tradicional. Això no és pas nou. Però es veu que fa una setmana es podia baixar tot (mai ho havia vist així jo). Tanmateix, amb les pluges de dijous i divendres, ja no és així, tal i com ens ho explica el Sergi. Aquí ja veig que el ferm lliscós, la coberta gastada del darrera, els mesos sense quasi ni fer una trialaera... semblo un ànec marejat i caldrà parar molt de compte avui.

Enfilem cap al Mas de Cercós, primer tram de pujada molt dur del dia, i arribem als sender del "water" Allí veig a l'esquerra l'inic d'un sender que no conec..i els companys em diuen que sí, que està molt bé. El fem i efectivament, així és. Llarg, ciclable, sense xaragalls encara... ens porta cap al Mas de Cercós. M'imagino que quan hagi passat un any ja no estarà tan bé. Però ara és fantàstic.

Des d'aquí hem anat a buscar el tallafocs cap a l'Aleixar (nous trams durs de pujada per sender, pista) i hem baixat per un sender que només havia fet un cop. A aquest se li nota molt que ja fa un any que es va obrir i s'hi passa molt i l'aigua li ha fet mal. Zero flow per a mi avui, sense cap menta de confiança.

Tot seguit, es decideix anar cap a Vilaplana i enfilar cap a la zona dels Garrigots i de Cantacorbs per a fer la dura pujada i excel.lent baixada que havia fet el dia que em vaig trencar la clavícula. Aquí trobareu rampes del 25%.. Però els trams inicials encimentats i el bon grip després, fa que es pugui pujar tot dalt de la bici. La baixada ja no està tan bé com fa un any (es nota que s'hi passa, ja no és immaculada) però continua sent ben ciclable i recomanable.

En arribar a l`'Aleixar ens hem trobat amb la desagradable sorpresa que el bar de les piscines ha tancat!. L'alternativa, a la carretera, no té res a veure: no hi ha espai ala vorera per agafar una mica de distància, la falta d'higiene és preocupant (servei sense mascareta, no es netegen les taules entre servei i servei, aquest és molt lent.) Al final, sortim quasi a les 12. Tornar a arrencar costa. Una cosa és parar 3/4 d'hora, però tant...

Pugem cap al Mas del Garrut però sense arribar-hi, girem més a la dreta, més amunt, cap a Rocanys. Aquí els Sergio m'ensenya el que en principi penso que ja conec però que s'ha millorat molt respecte al que jo havia fet un cop: baixem pel tallafocs del Bosc del Mas de Cercós, però hi ha un punt que seguim a la dreta, enlloc de tirar cap a l'esquerra com havia fet jo fa un parell d'anys. Això fa que tot aquest tram sigui ben ciclable. Molt més que com ho havia fet jo per sota. Ara surts al tallafocs sense baixar de la bici més que un instant per a supera un empit dur (un company ebiker l'ha pujat). Continuem avall i anem a buscar un altre sender nou per a mi, més endavant del del "water", que ens porta també cap a la Riera de Sàlvia. Està molt bé, però té algun tram ben pendent cap al final que avui encara estava un xic massa humit (prudència i a peu jo....).

De tornada cap a Castellvell, hem fet una drecera pel mig d'un bosc pit amunt cap als dipòsits, Dura però ciclable. Ara bé, està bastant clar que això és una parcel.la privada. Caldrà veure si els fa "gràcia" als propietaris... (jo per aquí hi havia baixat fa 8 o 9 anys).

Un cop als dipòsits, ja amb la una tocades i a tocar dels 30 graus, m'he ratllat i he abandonat els companys. 1250+ en menys de 40 km i amb trams realment durs, em pesaven ja a les cames i voltar amb calor mai m'ha agradat gaire.

En síntesi, una ben bona ruta que us recomano si voleu enfilar empits durs i fer bons senders de baixada. Aquí no hi un pam de pla.

• Photo of JAMRO
    JAMRO Nov 1, 2020

Bones Antoni, veig que tornes a estar en marxa i amb molt bones rutes, me'n alegro!!

Avui he anat a fer una ruta corriolera pel Bike -park i he aprofitat de fer algun senderó que no coneixia dels que expliques en aquest recorregut com el del Tallafocs i bosc del mas de Cercós i m'ha agradat força el traçat, té bastant sender i és millor que baixar tot el tallafocs amb el pedregar i pendent que té.
    El sender que baixa a la riera de Salvià i que comentes s'ha espatllat l'he volgut provar i estava molt malament, xaragalls fondos, trencat i fet pols. He tirat enrere i he baixat pel sender de damunt que aquest si que està bé.

• Photo of flonjall
    flonjall Nov 2, 2020

Gràcies company!

Sí, ara surto tan o més en carretera que en btt. Però per a gaudir, la btt, està clar. I per a descobrir llocs nous, també.

Ara tocarà fer rodalies sembla (i gràcies encara).