مازیچال

November 3, 2023
November 2023

near Valā Darreh, Māzandarān (Iran)

گزارش اجرای برنامه شماره ۳۷

«لوپ جنگل مازیچال»

۱۴ نفر بودیم و جمعه ساعت ۶:۲۰ از پلیس راه تهران شمال به سوی جنگل مازیچال حرکت کردیم و حدود ۸:۴۰ رسیدیم نگهبانی مازیچال. بعد از پارک کردن ماشین ها و آماده کردن دوچرخه ها و گرم کردن ساعت ۹:۴۵ دقیقه رکابزنی ما آغاز شد.

حدود ۱۳ کیلومتر نخست یک شیب بین ۱۰ تا ۱۷ درجه رو رکاب زدیم که سنگین بود. مسیر اما زیبا بود که متاسفانه تردد ماشین های آفرود، اینکه هر ماشینی یه صدایی بلند کرده بود من رو کلافه کرده بود و عبور موتور تریل سوارها هم که به کنار. هوا عالی بود و گرچه پیش بینی ها میگفت بین ساعت ۱۲ تا ۱۵ باران می بارد ولی حتی خبری از یک لکه ابر هم نبود. به ییلاق مازیچال رسیدیم و در ارتفاعات ناهار خوردیم، عکس گرفتیم و رقصیدیم و بعد از آن دیگر سراشیبی بود و بخش هایی از مسیر هم بده بستان داشت. مسیر برگشت بکر بود و زیباتر و بدون تردد و باعث شد بچه ها اینقدر لذت ببرند که زمان بیشتری را آنجا بگذرانند که به همین دلیل به تاریکی خوردیم ولی نگران نبودیم چون از پیش اعلام شده بود که همگی چراغ دوچرخه و هد لامپ بیاورند و البته چقدر رکاب زدن شبانه در جنگل لذت بخش هست.

این برنامه ۴۲ کیلومتر بود که حدود ۱۲۵۰ متر ارتفاع کسب کردیم و بالاترین ارتفاعی که بودیم حدود ۲۳۵۳ متر بود.