מעיינות וסינגלים בחורשן ואלונה

September 9, 2012
September 2012

•   3.3 1 review

near Bat Shelomo, Haifa District (Israel)

עולים להר חורשן במסלול מתון יחסית. עוברים דרך מכלאה (שני שערי צינורות ושער תיל) לכיוון סינגל גיא צבר. מהמכלאה רוכבים כמאתים מטרים ללא שביל לכיוון אוכף שטוח בין שתי גבעות ומתחברים לסינגל, שמתוחזק בידי פרות. יורדים עם הסינגל עד עמיקם. בדרך אפשר להיכנס לבוסתני הכפר הנטוש צברין שמוזכר בכרוניקות שומרוניות. חוצים את עמיקם משמאל לבית הספר לכיוון "מעיין עמיקם" (עין חדור), אחד משלושה מעיינות שלידם נעבור לאורך נחל תנינים. חוצים את הנחל (בסוף הקיץ בחרבה) לכיוון הגבעות הדרומיות. עוברים דרך המכלאה (ולא בדרך שמימינה) ומגיעים למזלג שבילים. הימני, סינגל "הרפת" שבו עליתי הפעם, תלול ומשובץ עוגות של פרות. השמאלי יותר מתון, פרט להתחלה. שניהם מגיעים לאותו מקום. יורדים דרומה בסינגל לנחל אלונה - איזור של כרמים, מטעים ואין סוף פטל. חוצים את הכביש ומחפשים את הפתח בסבך הקנים אשר דרכו עוברים את הנחל. אם הוא חסום (קנים גדלים מהר) או שהזרימה חזקה, אפשר לחצות דרך הסכר שמצפון. מגיעים למעיין שהיה נסתר. ב-2011 היה קשה למצוא אותו אפילו אם עמדת לידו. אבל חבר מביא חבר והיום קשה למצוא שם מקום חנייה. ממשיכים צפונה. משמאל רואים אמת בטון ומעבר לה את הפירים של האמה התת קרקעית הקדומה שהוליכה מים לקיסריה. עוברים ליד סכר, חוצים כביש ומגיעים לעין תגית, המעיין האחרון להיום. מכאן בחזרה לבת שלמה דרך מספר סינגלים

צבארין. שרידי ישוב שומרוני. תאנים וצברים

צברין. שרידי ישוב שומרוני. תאנים וצברים

• Photo of orit
    orit Oct 3, 2015

היה לנו קשה לעקוב אחרי המסלול ולכן לקח הרבה זמן ודילגנו על חלק.
    הסינגל שמתוחזק ע"י הפרות מתוחזק די רע... הרבה הורדות רגל וחיפוש אחרי ההמשך.
    בסה"כ מסלול נחמד באזור ותודה על השיתוף.