متسختاGeorgia mtskheta

July 17, 2019
July 2019

near Tsitsamuri, Mtskheta-Mtianeti (Georgia)

متسختا mtskheta
ههرچه به روز مسافرت نزدیک میشدیم اخباری بد از مرز گرجستان به گوش میرسید که خوشایند ما نبود همه از برگرداندن صحبت میکردند ولی وقتی شروع به جمعبندی کردیم دیدیم مشکلات انقدر بغرنج نیست که مانع از سفرمان بشه بیشتر یه قوانین بود مثل عدم بردن مواد غذایی حتی یه بسته نودل وعدم توجه به این باعث دیپورتتان میشه ، داشتن بیمه الزامی است ، بلیط برکشت باید داشته باشید ، داروی کدوئین دارنبرید چون غیرقانونی است وگاها جریمه وگاها زندان به همراه خواهد داشت

اتوبوس ما تقریبا سر ساعت حرکت کرد وخوشبختانه همه چیز به خوبی تا مرز پیش رفت ومراحل عبور از گمرک مثل همیشه وکمی با دقت تر درقسمت ترکیه به پایان رسید وما وارد ترکیه شدیم وبعد از شهر کارس حهت خوردن صبحانه توقف کردیم

ودر انتها به مرز رسیدیم مرزی که این روزها برای ایرانیان کابوسی شده
بطور ساده بگویم
۱: بیمه
۲:رزرو هتل
۳:بلیط برگشت
سه مورد فوق کاملا دقیق بررسی میشود ومامور گمرک به دنبال تناقض درگفتار شما میباشد ودقت شود در فهمیدن سوال های مامور وجواب به ان ( انگلیسی سوال میکند ودرحد خوب نیستند ) که تناقضی پیش نیاید
به عنوان مثال ما رزرو، ۱۵ روز هتل تفلیس راداشتیم وتوی صحبت فی مابین فکر کرد که ما ممکنه ۳ روز درتفلیس باشیم واین اورا مشکوک کرد که با توضیح ما قانع شد
نداشتن هرکدام از انها مصادف با برگشت شما میباشد
توجه کنید در بیمه ، رزروهتل، اسم وفامیل تاریخ خروج وورودرا های لایت کنید تا به راحتی انرا پیدا کنند
حتما در مورد مقدار پول سوال میکنند وپولتان به روزهای اقامتتان بستگی دارد ومن عدد دقیقی ندارم ولی شنیده ها حاکی از روزی ۷۰ دلار است

۴:بازرسی
ما خوش شانس بودیم از دستگاه ردنشدیم ووسایل مارا هم سطحی گشتند
وسگی هم دور ساکها چرخی زد
درمورددارو هم سوال کردند که دارید یا نه ومن گفتم اره که کنترلی کرد ( داروهایی که نزد ما بود قرص تیروئد ، اسید فولیک ، بروفن ، انتی بیوتیک ووسایل پانسمان ، نوافن
نتیجه گیری من این است که داروهای که دارای کدیین ومرفین است نباید اورد
اما گشتن مسافران طولانی وسخت تر بود بعضی از ساکها را کاملا باز میکردند وکنترل میکردند ومامور دوست داشتنی پلیس که همان سگ است انراکنترل نهایی میکرد
وکنترل یک عده هم به راحتی بود
درمورد غذا : کسی با خودش غذا نیاورده بود البته مواردی به شکل ساندویچ بود که با ان مشکلی نداشتند