Mtb Parc del Montnegre i el Corredor

Photo ofMtb Parc del Montnegre i el Corredor Photo ofMtb Parc del Montnegre i el Corredor Photo ofMtb Parc del Montnegre i el Corredor

May 11, 2014
May 2014

near Llinars del Vallès, Catalunya (España)

Recorregut: Llinars del Vallès - La Torrassa del Moro - Corriol Dragon Khan - Dosrius - La Creueta - Castell de Dosrius - Can Massuet del Far - Can Carreres - Turó de la Majordona - Can Massuet del Far- Font del Sot - Can Bordoi - Llinars del Vallès.

IBP: 127mtb
Distància total: 46km
Desnivell acumulat: 1500m
Temps emprat en moviment: 4,5 hores
Dificultat: Moderada Moderada-Alta

Descripció del track:

Sortida de Llinars del Vallès a les 8 del matí per aprofitar el dia, el dia es tapat de núvols prims així que no es passa tanta calor encara que estem exposats a patir el pitjor del ruixats (no fore així). Doncs enfilem el camí de l'Ermit, una pista de pujada suau i constant del 6% i en alguns punts més del 8, comença a 160m i acaba a 400m a la Torrassa del Moro, lloc on comença la xamba.
Primer un corriol no gaire tècnic ens deixa a una pista i en uns metres agafem el més mític dels corriols, el Dragon Khan! Friso per a fer el tast. Comença per un camí estret gairebé plà que ràpidament es transforma en un serpentejant corriol, tècnicament no és complicat per això ens permet agafar velocitat considerable. Posem-li un 9! Puntuació prou alta com per a repetir-lo de nou en una altre oportunitat també per a l'Strava. (Albert Cantos).

Baixada de 250m plena d'encant vegetació i el millor es que no ens trobem ni un ciclista ni senderista! El corriol ens deixa a les inmediacions de Dosrius.

Pedalem buscant el track del transcorredor i abans de començar el track de la cursa fem un bucle impressionant amb un corriol vertiginós i segurament el més tècnic de la sortida. Retornem en un minut a Dosrius i comencem el track.

En Ricard tenia tota la raó i torbem per fi la primera i llarga pujada fins més enllà del Castell de Dosrius (asfalt) ja passat el camí es transforma en pista de terra fàcil i pujant constant fins als 450m en direcció Nord-Est fins a Can Carreres.

La tornada és per camins molt interessants, és més divertida i amb senders més estrets però igualment fàcils. Abans d'acabar el track de nou a Dosrius una vegada a la carretera agafem mig km d'aquesta i de pujada empalmem amb una pista costeruda per a tornar cap a Llinars. De baixada i per acabar un corriol llarg i divertit serpenteja entre la flora impressionant d'aquest paratge inèdit que és el Montnegre i Corredor, uns boscos i turons sens dubte per a repetir!

És aconsellable portar aigua de sobres ja que no hi han fonts només a Llinars del Vallès i Dosrius (potser alguna amagada) (i un bar els caps de setmana a la Torrassa del Moro).