Photo ofMtb-021 Saklı Kent Yolu -Kelbessos (Trebenna) Antik Kenti- Sinan Değirmeni-Geyikbayırı /Antalya Photo ofMtb-021 Saklı Kent Yolu -Kelbessos (Trebenna) Antik Kenti- Sinan Değirmeni-Geyikbayırı /Antalya Photo ofMtb-021 Saklı Kent Yolu -Kelbessos (Trebenna) Antik Kenti- Sinan Değirmeni-Geyikbayırı /Antalya

Very difficult
March 10, 2021
March 2021

near Şirinyalı, Antalya (Türkiye)

Güzergah tercihimiz,
Doyran göleti yolundan başlayan 20km lik dik bir rampa - Yol üzerinde Kelbessos Antik kenti kalıntıları-Alimpınar yaylası-Koca mezarlığı- Seklik Mevkii-Sinandeğirmeni-Çağlarca-Geyikbayırı ve ANTALYA.

GENEL BİLGİ
KONYAALTI ilçesi Geyik Bayırı’ndan sonra Çağlarca köyü yol ayrımından stabilize yol ile ulaşılabilen Sinan Değirmeni, masal köylerini andırıyor.Sinan Değirmeni ve tahıl ambarlarının en az 250- 300 yıllık olduğu söyleniyor.
Bölgede günümüze kadar ulaşabilen 86 tahıl ambarı, tarım kültürü ve sivil mimarinin de önemli örneklerinden biri olarak kabul ediliyor. Çivi kullanılmadan, tahtaların birbirine geçirilmesiyle inşa edilen tahıl ambarlarının sedir ağacından yapılmasının amacı ise reçinesinin kokusu nedeniyle böceklenmenin engellenmesi.

Doyran Manastırı ayrımı

Güveruçurum giden yol 1. Etap

Sinan Değirmeni

• Photo of Tatyana IVANOVA
    Tatyana IVANOVA Apr 27, 2021

Rotayı kesinlikle yapılmalı yol bisikletiylede gidilir.Biz denedik keyif aldık.