Mtb-019 Çakırlar-Trebenna Antik Kenti-Geyikbayırı / Antalya (2.Etap)

Photo ofMtb-019 Çakırlar-Trebenna Antik Kenti-Geyikbayırı / Antalya (2.Etap) Photo ofMtb-019 Çakırlar-Trebenna Antik Kenti-Geyikbayırı / Antalya (2.Etap) Photo ofMtb-019 Çakırlar-Trebenna Antik Kenti-Geyikbayırı / Antalya (2.Etap)

March 1, 2021
March 2021

near Şirinyalı, Antalya (Türkiye)

Rota Orman yolundan, Mtb Bisikletler için uygundur.

GENEL BİLGİ
Trebenna - Antalya
Antalya’nın 32 kilometre batısında, Sivridağ'ın kuzey eteğinde yer alan Trebenna Antik Kenti'ne Geyikbayırı ve Çağlarca köylerinden geçilerek orman yoluyla ulaşılır. Trebenna’nın Helenistik ve öncesi dönemdeki varlığına dair ne antik literatür verisi, ne de epigrafik ve arkeolojik veri bulunmamaktadır. Ancak Helenistik Dönem'de Termessos’un, bir yazıta göre İ.Ö 281–280 yıllarında Ptolemaioslar egemenliğinde oluşu, aynı egemenliğin Trebenna’nın bulunduğu topraklarda olması beklenir. Yine aynı şekilde Apameia Barışı'ndan sonra (M.Ö 168) Bergama’nın ele geçirdiği Toroslar'ın doğu tarafındaki yerler içerisinde Trebenna topraklarının bulunması olasılığı vardır. II. Eumenes (İ.Ö 197–160) Pamphilya’nın batı topraklarını krallık topraklarına katmıştır. İ.S. 3'ncü yüzyıl Trebenna için oldukça parlak bir dönem olmuştur.

• Photo of Sergey GOLUBEV
    Sergey GOLUBEV May 14, 2021

Sakın kaçırmayın Doğa ile keyifli bir rota sadece çok sıcaklarda yapmayın.

• Photo of Tatyana IVANOVA
    Tatyana IVANOVA May 15, 2021

Süper çok keyifli çok başarılı.👍👍👍